یزد- رییس حوزه هنری یزد گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های هنری‌ و توانمندی قشرهای مختلف به ویژه هنرمندان، دانش‌آموزان، جوانان و بچه‌های مسجد در مردمی ساختن جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر می باشد .

استفاده بهینه از ظرفیت‌های هنری در جشن های پیروزی انقلاب موثر است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق کوچک‌زاده بر ضرورت زنده نگه داشتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های امروز و فردای انقلاب تأکید کرد و اظهارداشت: دهه مبارک فجر فرصت بسیار مناسبی برای تحقیق و پژوهش در زمینه انقلاب اسلامی با نگاه بومی و تبیین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی در استان یزد است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری نشست کمیته طرح و برنامه ستاد دهه فجر در طول سال افزود: به منظور هم‌اندیشی و بررسی ایده‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی، بهتر است این نشست به صورت ماهیانه یا فصلی برگزار و مصوبات آن به ستاد دهه فجر استان اعلام شود.

کوچک‌زاده تصریح کرد: برای هرچه مردمی‌تر شدن جشن‌های پیروزی انقلاب باید از ظرفیت‌های هنری و توانمندی قشرهای مختلف مردم به ویژه هنرمندان، جوانان، دانش‌آموزان، بازاریان، بچه‌های مسجد و ... استفاده بهینه شود.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم با تشکر از حوزه هنری به خاطر برگزاری این نشست، اظهار امیدواری کرد با ایده‌ها و اندیشه‌های اعضای این کمیته فعالیت‌ها و حرکت های مربوط به جشن انقلاب هرچه باشکوه‌تر، پرشورتر و غنی‌تر از سال‌های قبل در استان برگزار شود. 

سعید زارع از ایام الله دهه فجر به عنوان بزرگترین عید ملی در ایران یاد کرد و افزود: این عید بزرگ ملی ریشه در اعتقادات ما دارد و خداوند هم در قرآن کریم به بزرگداشت و یادآوری مناسبت‌ها اشاره و آن را علامت شکرگزاری تلقی کرده است.

وی خاطر نشان ساخت: مردم آفریننده انقلاب هستند و خودشان باید در انتقال آرمان‌ها و دستاوردهای آن نقش داشته باشند و دستگاه‌ها و نهادها هم باید به این جریان کمک کنند.

زارع، ستاد دهه فجر را از باسابقه‌ترین و مستحکم‌ترین ستادهای مناسبتی برشمرد و با بیان اینکه این ستاد اقشار مختلف جامعه از کودکان و نوجوانان تا کارگردان را در بر می‌گیرد، گفت: این ستاد در استان دارای ۲۴ کمیته است که هر کمیته اجرای برنامه‌های خاصی را بر عهده دارد.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مهمترین وظیفه دستگاه‌ها را انتقال پیام انقلاب، تبیین مبانی نظری انقلاب و انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی برای نسل جوان به ویژه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب برشمرد.

زارع با اشاره به لزوم طراحی و تدوین برنامه‌های جامع، جذاب و اثر بخش برای اجرا در دهه فجر در کل استان گفت: بزرگداشت دهه فجر و عید انقلاب نیازمند مشارکت خودجوش و گسترده آحاد ملت است.

وی بر تبیین اندیشه‌ها و افکار امام راحل(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: در حقیقت دهه فجر بهترین عرصه برای معرفی امام خمینی(ره) و شناساندن ابعاد شخصیتی ایشان بوده و همین موضوع نیز یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.