خرم آباد- وزیر کشور گفت: طرح روش‌های نوین آبیاری و کشت هیدروپونیک در لرستان اجرا و در کل منطقه تسری داده شود.

روش‌های نوین آبیاری و کشت هیدروپونیک در لرستان اجرا می شود

وزیر کشور گفت: طرح روش‌های نوین آبیاری و کشت هیدروپونیک در لرستان اجرا و در کل منطقه تسری داده شود.

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه کشت و صنعت خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از طرح 500 هکتار روش‌های نوین  آبیاری بازدید شد که طرحی مؤثر در صرفه‌جویی و کاهش راندمان آب در محصول است.

وی افزود: از سیاست‌های دولت  است که این موضوع را با توجه به خشکسالی و کمبود آب تقویت کند، تسهیلات، منابع خوب و  ارزان‌قیمت و در برخی موارد به‌صورت رایگان در اختیار کشاورزان  قرار می‌دهد.

وزیر کشور عنوان کرد: طرح کشت هیدروپونیک نیز مورد بازدید قرار گرفت که شاید حدود 10 برابر افزایش محصول و بیش از 90  درصد راندمان آب را دارد و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است چراکه هم  توسط پیمانکاران ایرانی ساخته می‌شود و هم از ظرفیت‌های تکنولوژیکی خارج از کشور استفاده می‌شود که هم درون‌زا و هم برون‌نگر است.

وی بیان کرد: برای بازار این محصولات قرارداد بسته‌شده که صادر شود و درون‌زایی و برون‌نگری کاملاً رعایت شده و می‌تواند جذب نیرو داشته باشد و در سال حدود 10 ماه محصول می‌دهد بنابراین می‌تواند در اقتصاد این منطقه مؤثر باشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری استاندار و  جهاد کشاورزی این طرح‌ها الگوهایی باشند که بشود در کل منطقه تسری داد چراکه ظرفیت این اقدام وجود دارد و دولت نیز کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گام‌های بسیار خوبی در استان برداشته می‌شود و این کشت مبتنی بر تکنولوژی با محصولات کیفی و ازنظر کمی نیز حدود 10 برابر تولید دارد که می‌تواند در سطح درآمد روستائیان وزندگی آن‌ها مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.