جاجرم- مدیر کل آموزش و پروش خراسان شمالی گفت: شورا های آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای مطالبه گری مردم از آموزش و پرورش است و فرصتی برای بیان مشکلات و واقعیت های آموزش و پرورش ایجاد می کند که با تعامل و پیگیری، مشکلات آموزش و پرورش را بهتر ببینیم.

شورای آموزش و پرورش ظرفیتی برای مطالبه گری مردم است

به گزارش قدس آنلاین، براتعلی حاتمی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش جاجرم تصریح کرد : طبق آمار ها و ارزیابی های رسیده از این شهرستان خوشبختانه شرایط خوبی دارد.

وی ادامه داد: دانش آموزان مستعد بسیاری داریم که در شرایط خوبی هستند و با توجه به بنیه مذهبی این شهرستان امیدواریم همچنان این بنیه در بین دانش اموزان تقویت شود.

فرماندار جاجرم نیز در این جلسه ضمن تسلیت دوباره رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:خوشبختانه مردم فهیم جاجرم همچون مردم اقصی نقاط کشور با حضورپرشور درمراسمات رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ثابت کردند که قدردان زحمت کشان نظام جمهوری اسلامی هستند.

محبی افزود:مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول حیات پربرکت خود منشا خدمات بسیار زیادی در کشور و خراسان شمالی بودند که یکی از نمونه های بارز آن کارخانه تولید آلومینا جاجرم است که باعث ایجاد اشتغال بسیارخوبی در شهرستان شد.

وی افزود: دولت در سه سال گذشته با مشکلات بسیاری دست وپنجه نرم کرده است وخوشبختانه در بسیاری ازموارد توفیقات خوبی بدست آورده  که مذاکرات برجام نیز بسیار حایز اهمیت بود که به ثمر نشست ویکی از برکات برجام ورود سرمایه های خارجی به کشور بود که خوشبختانه خراسان شمالی با جذب ۲۰ درصدی این سرمایه ها مقام اول دربین استانهای کشور را بدست آورده است.

محبی در ادامه افزود: خوشبختانه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به آموزش وپرورش شده است و ما نیز در شهرستان با استفاده از امکانات کلیه دستگاه های اجرایی وپتانسیل ها تمام تلاش خود را برای از بین بردن مشکلات آموزش و پرورش بکار برده ایم که به توفیقات بسیاری در این زمینه دست پیدا کرده ایم.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان جاجرم درادامه گفت: امروز باید دغدغه همه ی مدیران و معلمان در سیستم آموزش و پرورش اخلاق باشد و بحث پرورش در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: باید به دنبال ایجاد انگیزه در فرهنگیان در زمینه های مختلف باشیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت آنها کیفیت آموزش و پرورش را بالا ببریم تا باعث رشد واعتلای جامعه گردد.

امام جمعه جاجرم نیز در این جلسه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پراکندگی حوزه انتخابیه نمایندگان شهرستان انتظار بسیار بالایی برای حضور دایمی نمایندگان در شهرستان نداریم اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند از تعطیلات یک هفته ای خود در ماه حداقل یک روز را به جاجرم سفر کنند تا از نزدیک از  مسایل ومشکلات مردم در حوزه انتخابیه خود آگاه گردند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه یکی از مشکلات بزرگ در جاجرم را بیکاری جوانان عنوان کرد و افزود: با وجود کارخانه آلومینا متاسفانه بسیاری از جوانان شهرستان بیکار بوده واکثریت نیروهای بکار گرفته شده درآلومینا غیر بومی هستند.

وی افزود:با توجه به راه اندازی کارخانه تولید شمش آلومینا در آینده نزدیک امیدواریم مسولان به موضوع استخدام نیروهای بومی شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

موسوی خاطر نشان کرد:با وجود نیروهای بومی متخصص در شهرستان انتظار این است که اولویت استخدام با نیروهای بومی باشد ودر صورت نبود نیروی متخصص بومی در بعضی از موارد ما از نیروهای متخصص غیر بومی با آغوش باز استقبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.