زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش داریم تا با توسعه زیرساخت‌های اینترنتی روستائیان محصولات کشاورزی و صنایع دستی خود را بدون واسطه وارد بازار عرضه کنند.

توسعه اینترنت برای روستائیان حذف واسطه ها را در فروش محصولات کشاورزی بدنبال دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی صبح پنجشنبه در دیدار با امام جمعه زنجان اظهار داشت: تلاش داریم ‌گشایش بیشتری را برای استان زنجان به وجود بیاوریم.

وی گفت: نگاه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها به استفاده مردم از تلفن‌های همراه مربوط نمی‌شود بلکه ایجاد شغل برای کسب و کار مورد نظر است که در این راستا قصد داریم زیرساخت‌های استان زنجان را گسترس دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای طرح تکاپو بیان کرد: تلاش داریم با همکاری وزارتخانه با بخش خصوصی در تهران و استان زنجان و استانداری زنجان مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان آغاز کنیم.

واعظی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های استان زنجان از طریق شبکه فیبرنوری گسترش خوبی پیدا کرده است، عنوان کرد: می‌خواهیم برای کسب و کارهای الکترونیکی فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.

وی به توجه دولت به توسعه روستاها اشاره کرد و گفت:‌ باید امکانات اولیه را برای روستائیان فراهم کنیم که احساس کمبود برای مهاجرت به شهرها نداشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم در توسعه زیرساخت‌های آب و گاز در روستاها تصریح کرد: در حال حاضر دسترسی به تلفن برای همه روستاها فراهم شده و برای توسعه خدمات اینترنتی به روستائیان برای برطرف کردن نیازهای حوزه کشاورزی، سلامت الکترونیک، تجارت الکترونیک و سیار بخش‌های متمرکز شده‌ایم.

واعظی ابراز کرد: تلاش داریم تا با توسعه زیرساخت‌های اینترنتی روستائیان محصولات کشاورزی و صنایع دستی خود را بدون واسطه وارد بازار عرضه کنند و به سهم خود سیاست‌های جدی دولت برای رونق کسب و کار و ایجاد شغل را در این استان دنبال می‌کنیم.

وی با ارائه گزارشی از دستاوردهای برجام گفت: اعتقاد ما بر این است که با مدیریت و عنایت مقام معظم رهبری و مقاومت مردم در مقابل با تحریم‌ها و حمایت از تیم مذاکره‌کننده با همفکری و همکاری قوای سه‌گانه و نهادهای نظامی و انتظامی تحریم‌ها برداشته شده و حقوق هسته‌ای به قوت خود باقیمانده و گشایشی در کشور به وجود آمده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه آمریکا و برخی از کشورهای غربی همواره کشور را پس از انقلاب مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داده‌اند، بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده با علم از طرف مقام معظم رهبری برای مذاکره در بحث هسته‌ای وارد شدند و تحریم‌های مربوط به موضوع هسته‌ای برداشته شده است.

واعظی خاطرنشان کرد:‌ نتیجه مذاکره با گروه ۱+۵ در برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای بوده و در فعالیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، بانکی، سرمایه‌گذاری، مسئله حمله و نقل و بیمه گشایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه نفتی هیچ محدودیتی برای تولید و صادرات نداریم، تصریح کرد:‌ صادرات نفتی به ۲ میلیون و ۹۵۰ بشکه افزایش یافته و در اثر رایزنی با کشورهای اوپک و غیر اوپک قیمت نفت ۱۵ درصد افزایش یافته و سهم ایران برای تولید و صادرات به قبل از تحریم‌ها بازگشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: قرادادهای هواپیمایی در ۳۷ سال گذشته بی‌سابقه بود و مبلغ خرید آنها از درآمد این شرکتها پرداخت می‌شود.

واعظی گفت: ۷۰۰ کارگزاری ما با ۲۴۰ بانک خارجی روابط کارگزاری دارند و تورم از ۴۰ درصد به زیر ۸ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در امسال برای خرید گندم مبلغی تعیین نشده بود، خاطرنشان کرد:‌ پول تمامی گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده حاکی از آن است که امسال از رکود خارج شدیم و می‌توانیم آینده خوبی را به مردم وعده دهیم.

واعظی با اشاره به ایجاد ۷۰۰ هزار شغل عنوان کرد: با توفیقات برجام فضای کشور باز شده و محیط آرامی با توجه به تحولات منطقه در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با هدایت‌های مقام معظم رهبری فضای آرامی در کشور به وجود آمده است، ابراز کرد: باید مراقب فضای سیاسی کشور باشیم و با توجه به اینکه برخی از جریان‌ها و احزاب به استقبال انتخابات می‌روند نباید دستاوردهای نظام را خنثی کنند و آنها را زیرسوال ببرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تکیه‌گاهی برای نظام و مشاوری امین برای مقام معظم رهبری و دلسوز مردم بودند بیان کرد: فقدان ایشان یکی وحدت مجددی را در کشور به وجود آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.