بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی: بنیاد نخبگان نباید از بحث مهارت آموزی و آموزش کار جمعی و گروهی به جامعه هدف خود غفلت کند.

بنیاد نخبگان خراسان شمالی مهارت آموزی و کار جمعی را هم آموزش دهد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود دلپسند صبح پنج شنبه در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان توجه به این دو امر را زمینه ساز توانمندسازی نخبگان برای انجام کار تیمی و تشکیل شرکت های دانش بنیان و امثال آن برشمرد و افزود: معرفی فرایندهای قانونی حمایت دولت از صاحبان علم و مهارت در عرصه اشتغال هم می تواند مورد توجه این بنیاد قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینمکه برنامه های بنیاد نخبگان باید بیشتر بر عرصه هایی متمرکز شود که متولی خاصی ندارد، تصریح کرد: کمک به دانشگاه ها و دانشجویان و زمینه سازی برای رشد استان در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت هم باید بیشتر از قبل در دستور کار بنیاد نخبگان باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، در آغاز این جلسه «محمدباقر مقدسی» رئیس بنیاد نخبگان استان گزارشی اجمالی از برنامه های سال جاری این بنیاد ارائه کرد و برنامه های پیشنهادی سال آینده نیز با حضور اعضای شورای علمی این بنیاد مرور شد.

اجرای برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی، همکاری در برگزاری جشنواره رویش اختراعات، ارائه تسهیلات و جوایز مختلف به نخبگان استان در سطوح مختلف به ویژه دانشجویی، برگزاری کارگاه های تخصصی و کرسی های آزاداندیشی، برگزاری استارت آپ (رویداد کارآفرینی) در حوزه گردشگری، تجلیل از برگزیدگان و نخبگان و استمرار طرح گردآوری اطلاعات سرآمدان استان از مهم ترین این برنامه هاست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.