شهرکرد-رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فضاهای درمانی فعلی در استان چهارمحال و بختیاری جوابگوی نیاز مردم نیست، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پروژه در استان در حال ساخت و توسعه می باشند.

فضاهای درمانی فعلی در استان چهارمحال و بختیاری جوابگوی نیاز مردم نیست/   ۳۰۰ پروژه در حال ساخت و توسعه

مرتضی هاشم زاده چالشتری ظهر پنجشنبه در گفتگو با قدس آنلاین به اهم فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی با اقدامات و فعالیت های مستمر همکاران در حوزه سلامت تبدیل به یک کارگاه عظیم ساخت و ساز گردیده است.

هاشم زاده چالشتری تأکید کرد: یکی از مشکلات مهم ما کمبود فضا برای مراکز درمانی و بهداشتی بود که توانستیم با همت همه مسئولان و بالاخص وزیر بهداشت و درمان این مشکل را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در دو سفر اخیر دکتر قاضی زاده هاشمی توانستیم اعتبارات خوبی را جهت بسط و گسترش درمانگاه ها و تجهیزات پزشکی جذب کنیم که کمک های وزیر بهداشت بسیار توانست ما را در این امر مهم کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ما در سه سال گذشته توانستیم مراکز بهداشتی و درمانی را در دو شهرستان سامان و بن احداث، تکمیل و تجهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پنجم اسفندماه جشنی به مناسبت ۳۰ امین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور مقامات و مسئولین کشوری و استانی و با دعوت از همه روسای دانشگاه علوم پزشکی استان بعد از انقلاب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: در استان ۱۱۱ مرکز درمانی، ۳۱۴ خانه بهداشت، ۲۲ پایگاه درون شبکه ای مشغول خدمت رسانی به مردم استان می باشند.

 هاشم زاده افزود: پروژه های متعددی در حال ساخت و راه اندازی می باشد که این پروژه ها با هدف تأمین زیرساخت های سلامت، ارتقاء ،عدالت و دسترسی مردم به خدمات سلامت، استاندارد سازی خدمات و ارتقاء شاخص های بهداشتی، درمانی و آموزشی است و تلاش شده در تمام نقاط استان عدالتی مبتنی بر دسترسی همه مردم استان به خدمات عمومی و تخصصی برقرار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پروژه در استان در حال ساخت و توسعه می باشند و تلاش شده که زیرساخت ها تأمین و در اختیار مردم قرار داده شوند که با تکمیل این پروژه ها ۱۰۰ درصد امکانات بهداشتی مهیا خواهد شد.

وی اظهار کرد: تاکنون با برنامه ریزی هایی که انجام شده بیش از ۱۰۰ پزشک در اکثر نقاط استان در حال خدمت رسانی هستند و همچنین ۲۵ دندانپزشک به این حوزه ها اضافه شده اند و هم اکنون هیچ مرکز درمانی بدون پزشک در استان وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه فضاهای درمانی فعلی در استان چهارمحال و بختیاری جوابگوی نیاز مردم نیست، گفت: طبق بررسی های صورت گرفته متوسط کشوری برای هر هزار نفر ۷ و ۱ دهم تخت تعیین شده است که از این میزان در استان ۴ و ۱ دهم تخت برای هر هزار نفر وجود دارد به طوریکه ۳۰۰ تخت بیمارستان نسبت به سرانه متوسط کشوری کمبود داریم.

هاشم زاده در ادامه افزود: ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در رحمتیه، راه اندازی بیمارستان های کوهرنگ، مال خلیفه و اضافه شدن ۸۰ تخت به بخش ICU در بیمارستان های استان، تکمیل بیمارستان روانپزشکی سینای جونقان، تکمیل طرح های فاز ۲ کاشانی، فاز۲ بیمارستان لردگان و بیمارستان بروجن از جمله اقدامات در دستور کار این مرکز آموزشی می باشد.

وی بیان داشت: افتتاح و راه اندازی زایشگاه هاجر، بروجن، فارسان، لردگان و قسمت LDR  زایشگاه شهرکرد نقطه عطفی در مسئله زایمان در استان ایجاد کرده است.

هاشم زاده تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری شاهد پیشرفت های پزشکی از جمله پیوند کلیه، درمان ناباروری، تعویض مفصل، باز کردن رگ ها و الکتروفیزیولوژیکی هستیم.

وی با اشاره به تأسیس ۱۱ پایگاه اورژانس در سطح استان افزود: بیمارستان های صحرایی جهت ارائه خدمات رایگان به مستمندان راه اندازی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه انجمن خیرین سلامت استان یکی از بهترین مجامع خیرین کشور می باشد گفت: در حال حاضر ۱۲۰ پروژه در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان توسط خیرین اجرا شده است.

وی اظهار کرد: در جهت به وجود آوردن رشته های متعدد دکترای تخصصی در استان، دانشکده دندانپزشکی احداث و خوابگاه ها و امکانات رفاهی برای دانشجویان فراهم شده است.

هاشم زاده تأکید کرد: تاکنون هیچ گونه شکایتی مبنی بر گرفتن زیرمیزی پزشکان گزارش نشده است و اگر تخلفی از پزشکی دیده شود بدون هیچ گونه مماشاتی با پزشک خاطی برخورد خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری با کلیه افرادی که قصد احداث درمانگاه های خصوصی را دارند همکاری و حمایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.