بجنورد –نشست صمیمی استاندار با سازمانهای مردم نهاد و فعالین اجتماعی خراسان شمالی جهت ارائه فعالیت این سازمانها و بررسی مشکلات آنها صبح پنج شنبه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

مشکلات تشکل های اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد بررسی شد

به گزارش خبرنگار قدس، نماینده سمن سازمان ورزش و جوانان خراسان شمالی در این جلسه گفت: این سمن با دو رویکرد نیازسنجی اوقات فراغت و بازدید از دستگاههای اجرایی و اجرای برنامه های فراغتی فعالیت می کند.

محسن سنایی اظهار داشت:استاندارقبلی طبق مصوبه ای در سال جاری بازدید از پایگاههای اوقات فراغت را به این سمن ها واگذار کردند و با هزینه شخصی این اقدام را عملی کردیم ولی استانداری به قول خوش عمل نکرد.

نماینده انجمن مهرآفرینان دامنه های سبز نیز گفت: این سمن فعالیت های زیادی از جمله اجرای طرح شناسنامه دار کردن درختان چنار کهنسال اسفراین ، طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاهای حاشیه شهر ، بررسی میزان اثربخشی آموزش های ارائه شده به زنان خانه دار در رابطه با مدیریت پسماند ، برگزاری کلاس های آموزشی برای ۱۶۰ معلم، برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف جهت حفظ محیط زیست و همایش هفته پاک را تاکنون انجام داده است.

نظامی با اشاره به فعالیت ۳ انجمن محیط زیست در استان ، خاطر نشان کرد: از آنجایی که بسیاری از مشکلات و آلودگی ها به محیط زیست برمی گردد این استان جهت حفظ محیط زیست و رفع معضلات زیست محیطی حداقل به ۲۰ انجمن نیاز دارد.

نماینده  انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ هزار بیمار کلیوی در استان داریم که ۵ تا ۱۰ درصد مردم استان را شامل می شود.

شهریاری یادآور شد : هرسال۷۳ بیمار پیشرفته کلیوی داریم و ۵۰ بیمار کلیوی عمل پیوند انجام می دهند که هدف این انجمن برابری ورودی و خروجی بیماران است تا تعداد تخت های این بیماران افزایش نیابد.

وی خواستار حمایت بیشتر دستگاههای اجرایی و نهادهای خیر برای رفع مشکلات این بیماران شد.

نماینده انجمن مهر سپید نیز پرداخت مالیات ، محدود شدن فعالیت سمن ها به زمان خاص، عدم استقلال مالی، عدم حمایت مناسب ارگان ها و عدم توجه به توانمند سازی سمن ها را از مهمترین مشکلات سازمانهای مردم نهاد عنوان کرد.

نماینده موسسه خیرین معلولین ذهنی مهر اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ مرکز بیماران روانی و سالمند در استان وجود دارد که از لحاظ هزینه های درمان و مکان مناسب با مشکل مواجه هستند که از استانداری تقاضای رفع مشکل را داریم.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی نیز گفت: در حال حاضر هزار و ۵۸۰ بیمار سرطانی تحت پوشش این انجمن هستند که ۶۰۰ بیمار زن ، ۱۰۰ بیمار کودک و مابقی مرد هستند.

حریری اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان هزینه خرید داروهای شیمی درمانی این بیماران توسط این انجمن شد.

وی افزود : تاکنون با هزینه این انجمن برای ۱۳ بیمار مبتلا به سرطان خون زیر ۲۰ سال پیوند مغز و استخوان انجام شده و ۷ نفر نیز در نوبت پیوند هستند.

وی درخواست پیگیری احداث بیمارستان فوق تخصصی درمان و تشخیص سرطان کودکان را از استانداری شد.

استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه جلسه گفت: مشارکت بیشتر مردم در حوزه های اجتماعی و فعالیت سازمانهای مردم نهاد به نفع دولت است زیرا در جهت رسیدن به اهداف و تعامل بیشتر به دولت کمک می کنند.

صالحی اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد نه مطیع دولت هستند و نه دولت ساخته اند بلکه هم دولت را انتقاد و هم کمک می کنند.

وی افزود : پویش کامل استان در تعداد سازمانهای مردم نهاد برای رفع مشکلات آنها در دستور کاری استانداری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت یازدهم نیز واگذاری امور به بخش خصوصی است ، خاطر نشان کرد : برنامه هایی که بدون دخالت دولت انجام می شود همیشه موفق تر بوده که برنامه های فرهنگی و دینی نمونه ای از این برنامه ها است.

صالحی در ادامه در رابطه با مشکلات سمن ها گفت: مصوبه مرتبط با اوقات فراغت که در گذشته مطرح شده پیگیری می شود و برگزاری این جلسه نگاه مثبت مدیران دولتی به سمن ها و رفع مشکلات آنها است.

وی تصریح کرد: استانداری آمادگی حمایت از تشکل های اجتماعی و خیرین را از لحاظ کمی و کیفی دارد و در جهت حمایت و رفع مشکلات آنها تلاش خواهد کرد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز گفت :در حال حاضر ۲۷۸ هزار و ۳۰۸ نفر جمعیت جوان استان است که ۳۲ و هفت دهم درصد جمعیت استان را شامل می شود.

باقری باغان با اشاره به اینکه سه هزارو ۳۴۶ تشکل اجتماعی در دولت یازدهم در کشور فعالیت خود را آغاز کردند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۳ سازمان مرد م نهاد نیز در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

وی افزود: تاسیس سازمانهای مردم نهاد در هردولتی مورد توجه قرار گرفته که در دولت یازدهم توجه ویژه ای به این سازمانها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.