رئیس دفتر مطالعات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی نقطه قوت نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران است.

نیروی هوایی ارتش نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امیرنیک بخش حبیبی ظهر پنج شنبه در یادواره شهید «کوپال» با بیان اینکه ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس هزاران ماموریت انجام داد و در طول ۴۵ روز اول جنگ هشت هزار بار نیروهای عراقی مورد تهاجم قرار گرفتند اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی، عراق با ۱۴ لشگر به ایران  حمله کرد که طبق تحلیل های نظامی برای خنثی سازی هر لشگر مهاجم نیاز به ۱.۵ برابر نیرو است.

وی افزود: این یعنی اینکه ما نیازمند به ۲۰ لشگر برای خنثی سازی ۱۴ لشگر مهاجم عراقی بوده ایم و این در حالیست که انقلاب تازه پیروز شده بود هر گوشه از خاک کشور توسط ضد انقلاب درگیر و امکانات اندک بود اما به خوبی در برابر دشمنان ایستادگی صورت گرفت.

رئیس دفتر مطالعات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمام محاسبات جهان می گفت ۱۴ لشگر عراق تا یک هفته به تهران می رسد اما خوشبختانه با ورود نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در ۴۵ روز اول جنگ هشت هزار بار ۱۴ لشگر عراق مورد تهاجم قرار گرفته شد و دشمن مایوس و زمین گیر شد.

امیر حبیبی گفت: در روز اول جنگ ۱۹۲ فروند هواپیما برای حمله به کشور وارد عمل شدند و این درست الگوی اسرائیلی ها بود که با این شیوه در سال۱۹۶۷ پنج کشور عرب را زمین گیر کردند.

 وی افزود: اما در همان روز اول جنگ درست یکم مهر ماه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۵۳ بار عراق را بمب باران کردند تا اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آسمان طنین انداز شود.

رئیس دفتر مطالعات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۶۰ هزار ماموریت در دوران جنگ انجام دادند و نقش موثری در این زمینه ایفا کردند.

امیر حبیبی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ۲۱۴ خلبان شهید، ۵۴ نفر آزاده و ۸۷ جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران شایسته خدمت و جان نثاری است گفت: نیروی هوایی نقطه قوت انقلاب اسلامی است و هستند نیروهای که ۱۸ سال در اسارت دشمن بودند و دوران اسارت شکنجه های زیادی را متحمل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.