کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای پنج شنبه شب و روز جمعه در جنوب غرب استان و برخی ارتفاعات مرکزی بارش های متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق و تندباد پیش بینی می شود.

احتمال جاری شدن سیلاب در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی با تقویت جریانات مرطوب جنوبی از روی دریای عمان برای پنج شنبه شب و روز جمعه در جنوب غرب استان و برخی ارتفاعات مرکزی بارش های متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق و تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش ها در شهرستان های کنارک، چابهار، نیکشهر، فنوج، ایرانشهر، بزمان، دلگان و خاش و با شدت کمتر در نواحی شمالی قصرقند، سرباز، مهرستان ، سیب و سوران و سراوان است که انتظار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها می رود.

وی گفت: در روز های شنبه و یکشنبه بارش ها با شدت کمتر و به صورت پراکنده ادامه دارد اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی بعدی همراه با کاهش دما در سطح استان بارش ها قابل ملاحظه است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این رگبارهای کوتاه مدت ولی با شدت زیاد که بر سطح حوزه های کوچک می بارد در بسیاری از موارد سبب سیلاب های تند و سریع می شود که ممکن است سبب تخریب جاده ها و راههای روستایی و عشایری شود.

وی افزود: توصیه می شود در چنین مواقعی از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و ارتفاعات خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.