معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: گسترش صنعت پوشاک می تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال باشد.

گسترش صنعت پوشاک ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عیسی منصوری با بیان اینکه تجهیز مرکز آموزش صنعت پوشاک تکاپو خرم‌آباد یکی از فعالیت هایی  است که برای استان لرستان می توان انجام داد اظهار داشت: هدف مراکز طرح تکاپو آموزش و تولید است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش خیاطی کارآموزان باید بتوانند به درآمدزایی برسند و خودشان چرخ خیاطی تهیه کنند گفت: در این زمینه تسهیلاتی نیز در اختیارشان گذاشته می شود.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نکته مهم در بحث طرح تکاپو این است که سفارش پذیری و درآمد در آن صورت می گیرد گفت: بعد از اینکه هنرجویان به درآمد معقول رسیدند چرخ تهیه می کنند و سفارش می گیرند.

منصوری با بیان اینکه این بخش از هزینه ها را ما تقبل می کنیم گفت: در این راستا فنی و حرفه ای نیز باید کمک کند و هر چقدر که مسئولان استانی در این زمینه حمایت کنند کمک های ما نیز بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در شهرستانهای مختلف لرستان اظهار داشت: در این راستا استانداری، فنی و حرفه ای و سایر دستگاههای مرتبط با این حوزه باید گام های جدی تری بردارند.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح تکاپو رسیدن به درآمد پایدار و اشتغال مستمر است گفت: ایجاد یک کارگاه در یک منطقه کار چندان بزرگی نیست بلکه هدف افزایش امکانات و افتتاح یک مرکز آموزشی و تولیدی و مرکز اتصال به بازار است.

منصوری با تاکید بر اینکه بحث تولید پوشاک را می توان به خوبی در استان لرستان گسترش داد گفت: همچنین این طرح در سطح ملی نیز می تواند ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه گام هایی برای اتصال به برندهای شناخته شده در این حوزه برداشته شده است گفت: مرکز آموزش صنعت پوشاک تکاپو خرم‌آباد صرفا نباید آموزشی باشد بلکه باید تداوم همکاری با هنرآموزان نیز در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه گسترش صنعت پوشاک می تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال باشد عنوان کرد: بنابراین می توان به ارائه آموزش های لازم در این حوزه به اشتغال در بازه زمانی کم دست یافت.

منصوری بر ضرورت ارتقای حجم اشتغال و تولید در حوزه صنعت پوشاک تاکید کرد و بیان داشت: این مراکز آموزشی باید نقطه اتصال به بازار باشد و در این راه نیاز است از پشتیبان های متصل به بازار و به برندهای صاحب نام استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.