اهواز- اهانت به دو خبرنگار آن هم ظرفمدت دو روز توسط یکی از مسوولان خانه صنعت و معدن استان خوزستان موجب شد تا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اعتراض های گسترده خبرنگاران این موضوع را پیگیری کند.

 اهانت به خبرنگاران را پیگیری می کنیم/ضرب و شتم خبرنگارعمل ناشایستی است

به گزارش قدس آنلاین مدیر کل ارشاد استان خوزستان در پی اهانت رییس خانه صنعت و معدن استان خوزستان به خبرنگاران از پیگیری جدی این قضیه توسط امور حقوقی اداره کل ارشاد استان خوزستان خبر داد.

محمد جوروند گفت: اهانت به دو خبرنگار آن هم ظرف ۲ روز توسط شخصی که به خانه صنعت و معدن استان خوزستان منتسب است به هیچ وجه قابل بخشش و اغماض نیست و به شدت توسط اداره کل ارشاد استان محکوم می شود.

جوروند خواستار برخورد با فرد خاطی شد و افزود: به عنوان مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان حمایت کامل خود را از قشر زحمتکش خبرنگار اعلام؛ این ناهنجاری و اهانت به ساحت خبرنگاران را توسط امور حقوقی اداره کل ارشاد استان تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

جوروند : اقداماتی جدی برای پیگیری حقوق فعالان فرهنگی و رسانه خوزستان را انجام خواهیم داد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که از سفر اداری نشست مدیران در بندرعباس برگشته بود، بلافاصله پس از ورود به خوزستان پیگیر ماجرای ضرب و شتم و اهانت به دو خبرنگار توسط یکی از مقامات صنعتی استان شده و ضمن گفت و گو با هر دو خبرنگار در این خصوص گفت : ضمن محکوم کردن این وقایع زشت و دور از شان اسلامی و انسانی و مدنی، در اولین روز کاری از طریق واحد حقوقی اداره کل پیگیری های قانونی خود را انجام خواهیم داد.

وی افزود: چون چنین برخوردهایی با اعضای جامعه خبری علاوه بر جنبه فردی جنبه عمومی تر یک صنف را نیز در بر می گیرد و وظیفه داریم که از حوزه و حریم آزادی بیان و نقد و روشنگری دفاع کنیم و این دفاع اختلاف بردار نخواهد بود.

وی افزود : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حساسیت پیگیر این موضوع و همچنین بهبود فضای کار حرفه ای رسانه ای خواهد بود چرا که امنیت و رضایت خاطر فعالان فرهنگی رسانه جزو شاخصه های یک جامعه توسعه یافته است و همگان نباید اجازه خدشه به این حریم توسط زورمداران داده شود.

وی همچنین برای خبرنگار مصدوم ایسنا محمد آهنگر نیز آرزوی بهبود و شفای عاجل کرد و افزود: بنا داریم در هفته های آینده اقداماتی جدی برای دفاع از حقوق جامعه خبری را به انجام برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.