اهواز- در بی احترامی مجدد مسوول خوزستانی به خبرنگار دیگری در اهواز، جمعی از اصحاب رسانه دراین استان، ضمن انتشار بیانیه ای، خواستار برخورد جدی اداره ارشاد استان با اینگونه برخوردهای نامتعارف با جامعه خبرنگاری شدند.

خبرنگاران خوزستانی خواستار برخورد با توهین کنندگان به اصحاب اندیشه شدند

به گزارش قدس آنلاین، صبح پنج شنبه یکی از مسئولان استانی در اهواز دوباره به یکی از خبرنگاران این استان توهین کرد.

این مسئول خوزستانی روز چهارشنبه نیز در برابر پاسخ به سوال خبرنگار تاب نیاورد و پیش چشم کارمندان و مراجعه کنندگان خانه صنعت و معدن خوزستان خبرنگار را زیر مشت و لگد گرفت.

این مسوول امروز هم این ماجرا را تکرار کرد و این بار در پاسخ به سوال خانم خبرنگار، اقدام به فحاشی کرد. 

به همین دلیل جمعی از خبرنگاران این شهرستان طی بیانیه ای از مسئولان استانی خواستند تا با اینگونه رفتارها جدا برخورد کنند. این بیانیه به شرح زیر است:

خبرنگاران در هر جامعه‌ای صاحب حرمت هستند و حریم واجب‌الحرمه رسانه و رسانه‌نگاری در هر جایگاه باید حفظ شود آنان هر جا که هستند یعنی نظارت هست، یعنی فریضه امربه معروف و نهی‌ازمنکر در قالبی نو و به زبان امروزی اقامه می‌شود، یعنی «آینه» هست و... «مردی نبود آینه را سنگ زدن» و از ورزشکاران که مشق جوانمردی می‌کنند و از محیط‌های ورزشی که کلاس جوانمردی است انتظار این است که بر طریق مروت گام بردارند و نه آینه را، که سنگ را هم به سنگ نزنند.

  ما جمعی از فعالان رسانه ای استان خوزستان «توهین و  هتک حرمت» یکی از بانوان خبرنگار فعال استان را محکوم کرده و آن را تهدید و بدعت گذاری آشکار و خطرناک در جهت تحدید فعالیت حرفه ای اصحاب رسانه استان به شمار می آوریم.

لذا ضمن درخواست موکد از مراجع ذیربط نسبت به بررسی جامع موضوع و مشخص شدن زوایای پنهان و پیدای آن بر حفظ حرمت قلم و جلوگیری از بروز خدشه در روند آزادی فعالیت های رسانه ای و اصحاب رسانه تاکید می کنیم؛ همچنین خواستار "حذف" نام این مسئول در سفر خارجی اخیر مسوولان استان به اروپا هستیم.
   
گفتنی است بیش از 45 خبرنگار استان خوزستان با امضای این بیانیه ضمن محکومیت این اقدام ناپسند خواستار  برخورد با اینگونه رفتارها شده و اعلام کردند: باید بر ناهنجاری هایی از این دست نقطه پایان گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.