فرماندهی نیروهای گارد مرزی اردن از اعزام نیروهای ارتش این کشور به مرزهای اردن با عراق و سوریه برای جلوگیری از نفوذ داعش خبر داد.

ارتش اردن در مرز با سوریه و عراق به حال آماده باش درآمد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ارتش اردن از اعزام نزدیک به نیمی از نیروهای و تجهیزات خود به مرزهای مشترک این کشور با سوریه و عراق خبر داد.

بنا بر اعلام وبگاه خبری «فرات» عراق، سرهنگ «سامی الکفاوین»، فرمانده نیروهای گارد مرزی اردن گفت که این نیروها برای جلوگیری از فرار تروریست‌ها از سوریه و عراق به اردن، مواضع و حضور خود در نوارهای مرزی مشترک شمالی و شمالی شرقی را تقویت کرده‌اند.

این فرمانده اردنی که در کنفرانس خبری سخنرانی می‌کرد، گفت که احتمالا برخی از عناصر مسلح داعش همزمان با تشدید حملات علیه آن در سوریه و عراق به سمت مرزهای اردن حرکت خواهند کرد.

سرهنگ الکفاوین افزود، گزارش‌های اطلاعاتی نیروهای اردن نشان می‌دهد احتمال دارد موج جدیدی از تروریست‌ها از جنوب سوریه به سمت اردن سرازیر شود.

وی از آمادگی نیروهای اردنی در مقابله با همه تهدیداتی خبر داد که شروع عملیات آزادسازی شهر رقه سوریه از داعش می‌تواند، منجر به ایجاد این تهدیدات شود.

فرمانده اردنی همچنین به وجود تفاوت زیاد بین تهدیدات اخیر داعش در مقایسه با سه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت که نزدیک به نیمی از نیروهای ارتش، تجهیزات و منابع نظامی اردن به مرزهای مشترک با عراق و سوریه اختصاص داده شده است.

اعزام این مقدار از نیرو و تجهیزات به مرزهای مشترک اردن با سوریه و عراق در مقایسه با وضعیت پیش از آغاز بحران سوریه بی‌سابقه است.

اردن از نفوذ تروریست‌ها به درون مرزهای خود بسیار نگران است و طی هفته‌های گذشته چندین فرد مسلح با یورش به قلعه شهر «الکرک» واقع در غرب این کشور چندین نیروهای اردنی و توریست را کشتند.

نیروهای اردن بعد از 2 روز درگیری توانستند این تروریست‌ها را از پای درآوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.