یکی از مراجع تقلید گفت: یکی از مسوولان در رسانه ملی گفت که نمی‌توانیم فضای مجازی را کنترل کنیم و نباید چنین سخنانی را مطرح کرد، ما نمی‌توانیم نداریم و باید فکری در این زمینه شود و اینکه افراد مجوز فعالیت بگیرند کمک خوبی به کنترل فضای مجازی است.

در نظام اسلامی «نمی‌توانیم» معنا ندارد/ نباید گفت فضای مجازی غیرقابل کنترل است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: در میان ارکان دولت سخت‌ترین جایگاه‌ها، مساله فرهنگ و ارشاد اسلامی است چراکه کار سنگینی است و انتظارات جامعه زیاد بوده و امکانات شاید در حد لازم نباشد و کوتاهی در این زمینه نیازمند پاسخگویی در محضر خداست.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند می‌فرماید که این جایگاه‌ها و دولت‌ها را قرار دادیم تا ببینیم که انسان‌ها چقدر می‌توانند به درستی به وظایف خود عمل کنند تا در محل آزمایش قرار بگیرند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دولتمردان نیازمند دعای علما و مراجع هستند گفت: دعای مراجع و علما در صورتی اثر می‌کند که حضرت بقیه‌الله این دعا را بپذیرد و این هم در صورتی است که مسوولان هم در حوزه عمل به درستی عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح امت جز با اصلاح خواص امت محقق نمی‌شود گفت: براساس روایات اصلاح خواص شامل علما و مسوولان است و اگر این محقق شود امت هم اصلاح خواهد شد.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه ارتباط بین علما و مسوولان ارتباطی معنوی است تصریح کرد: مسوولان از رهبری و مرجعیت جدا نشوند و من در دیدار رئیس جمهور هم تاکید کردم که وظیفه ما دعا هست و اگر شخصی درست هم کار نکند نباید کسی را نفرین کنید و در آخرین مرحله ما دعای اصلاح می‌کنیم.

وی گفت: یکی از مسوولان در رسانه ملی گفت که نمی‌توانیم فضای مجازی را کنترل کنیم و نباید چنین سخنانی را مطرح کرد، ما نمی‌توانیم نداریم و باید فکری در این زمینه شود و همین‌که افراد مجوز فعالیت بگیرند کمک خوبی به کنترل فضای مجازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.