عناصر وابسته به جبهة النصره به مواضع تروریست‌های «احرار الشام» در استان ادلب، واقع در شمال غرب سوریه حمله کرده‌اند.

درگیری‌ «جفش» و «احرار الشام» در استان ادلب

 تروریست‌های «جبهه فتح الشام» (جفش) یا همان جبهه النصره برای چندمین بار با عناصر تروریستی «احرار الشام» در استان ادلب سوریه درگیر شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان گزارش داد که عناصر جفش به مواضع احرار الشام در این استان حمله کرده و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

هنوز دلایل این درگیری‌ها اعلام نشده است ولی با توجه به اعتراف «عبدالله المحیسنی»، تروریست سعودی و قاضی شعری جیش الفتح که گفته بود گروهک جفش مانع اتحاد گروه‌های تروریستی مسلح است، می‌توان علت این درگیری‌ها را تلاش این گروهک برای مطیع کردن سایر گروه‌های مسلح دانست.

این تروریست گفته بود، تلاش برای ائتلاف گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه با شکست رو به رو شده است و سرکرده های گروه‌های مسلح مسئولیت این شکست‌ها را بر عهده دارند.

المحیسنی هفته گذشته در برنامه هفتگی خود به نام «منبر الشام» اعلام کرد که علل شکست ادغام مختلف است، ولی گروه‌های تروریستی «احرار الشام» و «جبهه فتح الشام» (جبهه النصره سابق) مسئول اصلی این شسکت هستند.

گروهک تروریستی احرار الشام شب چهارشنبه (دیروز) نیز اعلام کرد که بنا به آنچه این گروهک آن را نقض آتش بس از سوی دولت سوریه خواند، از شرکت در مذاکرات آستانه خودداری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.