بجنورد- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت:تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان هزینه شده است که برای اتمام این پروژه هنوز نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

ساخت موزه دفاع مقدس خراسان شمالی نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار است
سرهنگ احیاء محمد امیری و گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت:این باغ برابر ابلاغیه، باید در تمام مراکز استان ها ساخته شود.
وی افزود: در حال حاضر باغ موزه دفاع مقدس در ۱۳ استان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد ساخته شده است.
وی ادامه داد: ساخت این موزه در شش استان نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که خراسان شمالی نیز جزء این استان هاست.
امیری محل احداث این پروژه را پارک جنگلی دو برابر عنوان کرد و ادامه داد:۱۰هکتار زمین توسط شهرداری و شورای شهر داده شد که این زمین در مجاورت دادگستری و خیابان آیت الله بجنوری قرار دارد.
وی یاد آورشد:این پروژه با همکاری بنیاد مسکن، شهرداری، پتروشیمی، راه و شهرسازی و شورای شهر ساخته می شود.
مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: طراحی و خاک برداری این پروژه در فاز اول انجام شده که برای بنای ۵هزارو ۲۰۰متر مجوز ساخت داده شده است.
امیری خاطر نشان کرد:باغ موزه از چند گالری ثابت و سیار، سالن همایش، اتاق فکر، مکانی برای نگهداری از اسناد دفاع مقدس تشکیل شده است.
وی گفت:طی پیگیری های صورت گرفته امید وار هستیم در ردیف بودجه ای، اعتباری برای این پروژه تخصیص یابد تا سال به سال بصورت اتوماتیک از بودجه کسر شود.
وی با بیان اینکه استان ما در مقایسه با استان های دیگر بیشترین آمار ایثار گران،جانبازان و شهیدان را دارد افزود: باید خانواده های شهدا نیز پیگیر روند اجرای این پروژه باشند تا هرچه زودتر این باغ موزه راه اندازی شود.
وی هدف از اجرای این پروژه را جمع آوری اشیا و اسناد رزمندگان همچون وصیت نامه شهیدان عنوان کرد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطر نشان کرد:در این پروژه مکانی برای محراب شهید ساخته می شود که در این مکان مراسم واع با شهید برگزار شود.
وی یاد آورشد:مکانی هم برای دفن شهدای گمنام طراحی شده تا به عنوان یک زیارتگاه برای مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.