رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور با اشاره به چالش‌هایی که نظام اسلامی با آن دست و پنجه نرم می کند، گفت: باید یک مدل بومی برای رفع این چالش‌ها ارائه شود.

لزوم ارائه مدل‌ بومی برای رفع چالش‌های نظام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسین قدیانی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به برخی چالش‌های موجود در نظام اسلامی اظهار داشت: یکی از چالش‌ها علم نامتناسب با فرهنگ اسلامی است و این امر سبب شده فرهنگ اسلامی با استفاده از ابزارها و روش‌های غربی در کشور اجرا شود.

وی این اتفاق را یک چالش برزگ در کشور خواند و افزود: باید از این چالش جلوگیری شود و برای رفع این مشکل باید چالش‌های نظام استخراج و مدل بومی برای رفع آنها ارائه شود.

قدیانی عنوان کرد: در این زمینه لازم است حوزه و دانشگاه پای کار بیایند و با تحکیم پیوند خود، یک پروژه مشترک ارائه دهند.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور ادامه داد: تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته اما در حد همایش و مراسم باقی مانده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

قدیانی اظهار داشت: آرمانها و شعارهای انقلاب اسلامی هنوز به طور کامل محقق نشده و مردم هنوز در انتظار تحقق عدالت علوی یا اقتصاد اسلامی یا بسیاری موارد دیگر هستند.

وی تصریح کرد: زمانی می‌توان به این نتایج دست یافت که فرهنگ جاری و ساری در کشور ما فرهنگ اسلامی باشد اما اکنون در تلاش برای اجرای و پیاده سازی فرهنگ اسلامی با استفاده از ابزار و روش های غربی هستند که این تلاش نتیجه بخش نیست.

قدیانی اظهار امیدواری کرد: با تلاش حوزه و دانشگاه بتوان یک الگوی بومی و متناسب با همه معیارهای اسلامی در کشور ارائه کرد تا بتوانیم به زودی شاهد تحقق شعار «نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی» باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.