کتاب «دولتها در کشورهای در حال توسعه» با موضوع بررسی نقش دولت در کشورهای رو به توسعه به قلم جمعی از نویسندگان و توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شد.

کتاب «دولتها در کشورهای در حال توسعه» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین،  مساله کشورهای روبه توسعه، مشکلات و آینده پیش روی آنها دستکم از قرن بیستم جلوه ویژه ای به خود گرفت.

اهمیت این فرآیند به خصوص پس از استقلال این کشورها از قدرت های استعماری در شرق و آمریکای لاتین بیش از پیش افزایش یافت.

اما سوال اینجاست که اکنون کشورهای رو به توسعه چه باید بکنند و چگونه این امور را به انجام برسانند؟ در کشورهای رو به توسعه، این دولت ها هستند که اقتصاد را شکل می دهند، خشونت را کنترل می کنند و بر توده جمعیت تاثیر می گذارند.

نویسندگان کتاب «دولت ها در کشورهای در حال توسعه» که به تازگی توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده، با مطرح کردن چنین سوالات اساسی برای یافتن راهی علمی و منطقی برای پاسخ به این سوالات تلاش می کنند.

نویسندگان در ادامه همچنین این سوال را مطرح می کنند که چگونه پیشینه تاریخی و جامعه شناختی این کشورها بر فرآیند تصمیم گیری و سیاست گذاری دولت های آنها نقش دارند؟

این کتاب در حقیقت به ارائه تئوری جامع «ظرفیت حکومت»، مولفه ها و معیار اندازه گیری این معیارها می پردازد.

کتاب «دولت ها در کشورهای در حال توسعه» همچنین با ارائه مصادیق تاریخی – تجربی، بیان می کند که ریشه های تاریخی و تصمیمات سیاسی چگونه می توانند به نیرویی محرک برای جلو راندن دولتها در کشورهای مذکور بدل شوند.    

نویسندگان این کتاب عبارتند از: «میگوئل ای. سنتنو»، «آتول کوهلی»، «دبورا جی. یاشار» و «دینشا میستری».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.