مشهد- دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش شامگاه پنجشنبه در سینما آفریقا مشهد با معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره به کار خود پایان داد.

دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان حوزه هنری کشور در این مراسم با ابراز امیداوری نسبت به افزایش میزان فیلمسازان شرکت کننده در دوره‌های بعدی جشنواره فیلم‌های کوتاه «رویش» گفت: امیدوارم سینمای ایران بتواند با هنرمندانی شناخته شود که در این جشنواره حضور داشته‌اند.

محسن مومنی شریف با تأکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در کنار مضجع منور امام رضا (ع) الهام بخش و بابرکت بود اضافه کرد: این سازمان به‌دنبال معرفی تمدن اسلامی بوده و در این راستا، بخشی از مؤلفه‌های هر تمدن، ایجاد پایگاه هنری است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در ۱۰ سالی که برگزار شده، سبب معرفی فیلمسازان بزرگی به جامعه هنری شده است.

رئیس سازمان حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه این سازمان به‌دنبال معرفی تمدن اسلامی بوده گفت: بخشی از مؤلفه‌های هر تمدن، ایجاد پایگاه هنری است.

مشهد توانایی تبدیل شدن به مرکز تمام فعالیت‌های فرهنگی را دارد

در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امام رضا (ع) را سرشار از ظرفیت‌های هنری برشمرد و تأکید کرد: جشنواره امسال حاصل تلاش خالصانه عوامل برگزاری آن بود که سبب شد تا دوباره این جشنواره به میزبانی مشهد و در کنار مضجع منور امام رضا (ع) برگزار شود.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر مشهد می‌تواند مرکز تمام فعالیت‌های فرهنگی باشد یادآور شد: امروز مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» قشر خاصی نیستند بلکه این جشنواره به همه علاقمندان به سینمای دینی اختصاص دارد.

وی با تأکید بر اینکه مردم تشنه دریافت پیام دینی هستند بیان کرد: جشنواره رویش این ویژگی را دارد تا منبعی کامل برای پاسخگویی به جامعه در این خصوص باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رایزنی در خصوص ساخت شهرک سینمایی برای مشهد در آینده‌ای دور خبر داد و افزود: می‌توانم ادعا کنم، اگر تهران از هنرمندان مشهدی خالی شود و همه هنرمندان شهرهای دیگر نیز از پایتخت خارج شوند، بی‌تردید فعالیت‌های هنری در تهران ادامه پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در نظام هستی همه موارد ناپایدار بوده اما بعضی از عوامل سبب تغییر نظام هستی و پایداری آن می‌شود اظهار داشت: عاملی که عمر موضوعات مختلف را پایدار می‌کند، هنر است.

حجت الاسلام پژمانفر نتیجه هنر را آثار ماندگار در هزاران سال پی‌درپی برشمرد و اضافه کرد: اگر در نظام هستی، هنر با پروردگار همراه باشد و هر آنچه که بتواند قدرت خداوند و آیات الهی را در نظام دینی را از طریق هنر در جامعه نشان دهد، جاوید و پایدار می‌ماند.

ارسال ۱۴۹۸ اثر به دبیرخانه جشنواره

در ادامه این مراسم، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نسبت به اضافه شدن دو بخش فیلم بلند و بین‌الملل به جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» عنوان کرد: تعداد مصاحبه‌ها و گزارش‌های صدا و سیما، نشان دهنده اهمیت این جشنواره برای رسانه ملی و استانی است.

سید جواد رفائی با اشاره به اینکه شبکه ملی، جشنواره رویش را به مردم معرفی کرد گفت: در ۱۰ دوره این جشنواره بیش از ۱۱ هزار فیلم به دبیرخانه آن ارسال شد و امسال نیز یک هزار و ۴۹۸ فیلم کوتاه به دبیرخانه رسید.

وی ادامه داد: امسال حضور مردم و رسانه ملی در برنامه‌های جشنواره رویش بیشتر از دوره‌های گذشته بود و امیدوارم که مسؤولان استانی و بخش خصوصی نیز در برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده همکاری کنند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش های مختلف تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.