رشتخوار -رییس کمیته امداد رشتخوار گفت: نیکو کاران رشتخواری در آذر ماه سال جاری بیش از دو میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

نیکوکاران رشتخواری دو میلیارد ریال زکات دادند

حسن تجرد در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در رشتخوار گفت:بیش از ۸۵ درصد خیرین شهرستان رشتخوار،مشترک فعال صندوق صدقات این نهاد هستند و کمک های خود را به این نهاد از طریق صندوق ها اهدائ می کنند. وی گفت:پرداخت زکات داوطلبانه در فقرزدایی و رفع محرومیت ها تاثیر ملموسی دارد. وی اظهار کرد: در حال حاضر قاعده اصلی آن است که زکات در همان محلی که جمع آوری می شود، هزینه شود.
وی  گفت: ترویج پرداخت زکات نیاز به فرهنگ سازی و کارهای عملیاتی دارد و پرداخت زکات در فقرزدایی و رفع محرومیت بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه دولت اعتبار خوبی برای روستاهایی که در پرداخت زکات پیشگام هستند، در نظر گرفته است افزود: زکات جمع آوری شده در پروژ ه های عمرانی،بازسازی مدارس و مساجد و...مصرف می شود.
تجرد همچنین از اختصاص ۱۵ میلیار د ریال تسهیلات خود اشتغالی ویژه خانواده تحت حمایت تاکنون خبر داد و گفت:با این تسهیلات بیش از ۲۰۰ نفر از خانواده ها ی این قشر در امور کشاورزی،دامداری،صنفی،حمل نقل و مشاغل خانگی پراخت شده است.

وی گفت:کمیته امداد رشتخوار  بیش از ۵ هزارو ۶۰۰ نفر در غالب سه هزارو دویست خانوار تحت پوشش دارد که تا آذر ماه سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد ریال بعنوان کمک معیشت ماهیانه به آنان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.