رشتخوار - وعده احداث باند دوم رشتخوار تربت حیدریه با گذشت دو سال هنوز تحقق نیافته و سایه مرگ بر سر رانندگان، اهالی ومسافران سایه افکنده و قاتل رانندگان و مسافران شده است.

جاده مرگبار رشتخوار - تربت حیدریه همچنان در انتظار تحقق وعده های وزارت راه

جمعی از اهالی و خانواده های داغدار و عزادار رشتخواری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به افزایش تصادفات در محور رشتخوار - تربت حیدریه و رشتخوار به خواف گفتند: این محور با توجه به افزایش حجم ترافیک و کم عرضی جاده نیاز سریع به افزایش اعتبار برای تحقق وعده های وزارت راه دارد.

حسین علیزاده به خبرنگار قدس آنلاین گفت: تسریع در دو بانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه و رشتخوار، خواف با توجه به ورود مسافران زیاد و تردد ۱۵۰۰ تریلی حامل سنگ معدن در روز از این محور یکصد کیلومتری به این شهرستان، ضرورتی اجتناب ناپذیر است

وی با اشاره به تصادف هفته پیش در محور رشتخوار به تربت حیدریه  گفت:  این محور هر دو هفته یا ماهی چند بار تعدادی از  خانواده های شهرستان رشتخوار را داغدار و عزادر می کند.

 وی خاطر نشان کرد: جاده کم عرض اصلی محور رشتخوار به خواف جوابگوی نیاز کنونی تردد خودروها نیست و با ورود مسافران و گردشگران و همچنین تریلی‌ها، که روزانه بیش از ۶ هزار دستگاه است  جهت حمل بار به بندرعباس مشکلات دو چندان می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر رشتخوار هم گفت: احداث باند دوم محور خواف رشتخوار به تربت حیدریه از سمت شهرستان خواف نزدیک دو سال است با استفاده از عواید و عوارض سنگ معدن سنگان آغاز شده ولی افتتاح قطعه اول آن که ۲۵ کیلومتر تا سلامه است ماه ها به تاخیر افتاده است.

محمد نجفی با درخواست از مسئولان وزارت راه و مدیران اقتصادی سنگان خواست در راستای سر و سامان دادن زیر ساخت های جاده ای محور خواف- رشتخوار تربت حیدریه تلاش کنند .
وی گفت:محور پرحادثه رشتخوار به  تربت حیدریه و رشتخوار به خواف یکی از همین جاده‌های مرگ آفرین است که سالانه حدود صدها هزار نفر مسافر از آن عبور می‌کنند که از این تعداد، شماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین خواستار توجه مسئولان وزارت راه و مدیران اقتصادی سنگان برای سر و سامان دادن زیر ساخت های جاده ای محور خواف رشتخوار تربت حیدریه و تسریع در عملیات احداث کنارگذر و احداث ایستگاه راه آهن شهر رشتخوار شد.

فرماندار شهرستان رشتخوار هم در این رابطه با خبرنگار قدس آنلاین گفت: مدیران منطقه اقتصادی سنگان خواف و سازمان بالا دست باید نقش جدی تری برای سر و سامان دادن این محور اقدام کنند.

خالقداد عرب با اشاره به جولان کامیون های حمل سنگ آهن در مسیر خواف به تربت حیدریه گفت: شهرستان رشتخوار با این که معبر اصلی ورود و خروج این خودروهاست اما کمترین سودی از آن نمی بردو حتی سالانه افراد زیادی در این مسیر قربانی و مصدوم می شوند.

وی خواستار ورود بخش خصوصی و دریافت عوارض از خود رو های سنگین در جهت تکمیل پروژه دو بانده کردن محور رشتخوار به تربت حیدریه شد.

وی با اشاره به گرانی قیمت سنگ آهن گفت: این امر افزایش تردد کامیون های محور رشتخوار سنگان خواف به سمت تربت حیدریه را در پی دارد و حوادث و تصادفات این محور همچنان تکرار خواهد شد.

عرب همچنین از بالا بودن هزینه های آزاد سازی زمین های پیرامون محور رشتخوار به تربت حیدریه بعنوان یک مشکل یاد کرد و گفت:بخش عمده ای از اراضی این محور زیر کشت زعفران و پسته قرار دارد و کشاورزان به راحتی تن به فروش و یا تعامل با اداره راه در این زمینه نمی دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.