بجنورد- صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی پس از ۲ سال تلاش و پیگیری، اکنون در شرف راه اندازی است.

صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی در شرف راه اندازی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری، درنشستی که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی برگزار شد، با تأکیدات وی و مشارکت اعضای مدعو مقرر شد، آورده بخش خصوصی بابت سهم ۵۱ درصدی از سرمایه اولیه این صندوق تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در این نشست با اشاره به ضرورت تشکیل این صندوق در استان برای حمایت از صاحبان ایده و مخترعان و شرکت های دانش بنیان، کمک به راه اندازی آن را یک تکلیف اجتماعی توصیف کرد و گفت: دولت منابع تسهیلاتی بسیار خوبی برای این منظور در نظر گرفته که لازمه بهره مندی استان از این امتیازات، وجود ساختار و ظرفیتی به عنوان صندوق پژوهش و فناوری است تا کمک های اعتباری دولت به حساب آن واریز شود.

وی خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان برای راه اندازی نیازمند ۳۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه است که طبق اساسنامه های مصوب هیئت دولت، ۴۹ درصد آن را دولت تأمین می کند که در استان این سهم تأمین شده اما برای ۵۱درصد سهم بخش خصوصی باید صاحبان صنایع و بخش غیردولتی همت کنند تا این صندوق سریعتر دایر شود.

وی که تشکیل این صندوق را بسترساز توسعه استان و کمک به اشتغال جوانان تحصیلکرده و دارای ایده خواند، از حاضران در جلسه خواست برای تأمین سهم ۱۵ میلیارد ریالی خود کمک کنند.

علی اصغر پیله ور، رئیس پارک علم و فناوری استان هم در ابتدای این نشست با اشاره به وظایف تعریف شده برای صندوق های پژوهش و فناوری استان ها ازجمله حمایت از پژوهش های کاربردی و نخبگان و کمک به تأمین زیرساخت های تحقیقاتی، تشکیل این صندوق در استان را لازمه جذب حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست.

این گزارش حاکیست، در این نشست صاحبان صنایع و برخی بنگاه های تولیدی و اقتصادی استان برای کمک به تأمین سرمایه اولیه صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی در راستای ایفای وظیفه مسئولیت اجتماعی و حمایت از شرکت های نوپای دانش بنیان اعلام آمادگی کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.