بیرجند-مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور گفت: با راه اندازی فاز های اول و دوم  خط تولید جرم های نسوز قلیایی در کارخانه تولید اکسید منیزیم سربیشه، نیاز کشور به جرم نسوز قلیایی تا ۵۰ درصد تامین می شود.

نیاز کشور به جرم نسوز قلیایی تا ۵۰ درصد تامین می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا باقری صبح  جمعه در بازدید از عملیات اجرایی  این طرح در کارخانه تولید اکسید منیزیم سربیشه اظهار داشت: تولید جرم های نسوز قلیایی تا پایان امسال در کارخانه اکسید منیزیم شهرستان سربیشه راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه در فاز نخست سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن جرم نسوز قلیایی  تولید می کند افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن، در مرحله دوم نیز طرح توسعه این کارخانه با تولید ۳۰ هزار تن اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت تهیه وتولید مواد نسوز کشور گفت: با راه اندازی مرحله اول و دوم این خط تولید، نیاز کشور به جرم نسوز قلیایی تا ۵۰ درصد تامین می شود.

باقری بیان کرد: جرم نسوز قلیایی در کوره های قوس الکتریکی و کنورتور فولاد سازی و پاتیل صنایع فولاد کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور همچنین از انجام مطالعات طرح تولید آجر نسوز دولومیتی نیز در این کارخانه خبر داد و افزود: اگر نتایج این مطالعات موفقیت آمیز باشد این خط تولید هم از سال ۹۸ اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور را در زمینه اکسید منیزیم تامین می کند، تخصیص ارز مبادله ای و یارانه واردات به محصولات مشابه تولیدی این کارخانه را از مشکلات مهم این واحد تولیدی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.