زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه داریم بیش از 5 هزار نفر در مناطق روستایی این استان را در زمینه تولید صنایع دستی بومی فعال کنیم.

سند احیای هامون، کنترل طوفان‌های شن و مدیریت منابع آب تهیه شده است

به گزارش قدس آنلاین،  علی‌اوسط هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان، اظهار کرد: سه سند مهم مدیریت بر کانون طوفان‌های شن منطقه، مدیریت منابع آب و احیای بخشی از تالاب هامون در استان تهیه شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی است، توجه به روستا از مهم‌ترین دغدغه‌های اینجانب است و اگر سال آینده را سال گردشگری هدفگذاری‌ نمی‌کردم قطعا سال روستا نام‌گذاری کرده و توجه‌ مسؤولان کلان را به روستاهای این منطقه معطوف می‌کردم.

وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه شهید بهشتی مطالعات جامعی در زمینه روستاهای استان انجام شود، افزود: برنامه داریم بیش از ۵ هزار نفر در مناطق روستایی استان را در زمینه تولید صنایع دستی بومی فعال کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمینه توسعه سواحل مکران تنها ۶۵۰ میلیون دلار برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به لحاظ تجهیزات اختصاص پیدا کرده است.

ورود ۸۰ هیأت سرمایه‌گذاری خارجی به سیستان و بلوچستان به دنبال برجام

هاشمی با بیان اینکه به دنبال صنعتی کردن منطقه سیستان هستیم گفت: طرح آبرسانی با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی سیستان در حال انجام است.

وی بیان کرد: به‌زودی چهار پروژه صنعتی کارخانه لاستیک‌سازی ۵۵ هزار تنی، کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم، کارخانه تولید کاشی و سرامیک و آهک و کارخانه تولید پارچه و پتو در منطقه کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه  دولت و مجلس مخالف ایجاد استان‌های جدید هستند، تقسیم سیستان و بلوچستان به چند استان مجزا هرگز مقدور نخواهد بود و هزینه‌های زیادی را برای دولت به دنبال دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی خط دریایی عمان به چابهار، برگزاری اجلاس آیورا در چابهار، برگزاری اجلاس سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان، خرید تجهیزات استراتژیک بندر شهید بهشتی چابهار، ورود ۸۰ هیأت سرمایه‌گذاری خارجی به استان و احیای صنعت در سطح استان را از دستاوردهای برجام در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: برجام راه را برای تعامل و گفت‌وگو باز کرد.

فرهنگ استفاده از سلاح باید نهادینه شود

این مسؤول با اشاره به اینکه سلاح‌های غیرمجاز در دست افراد یک آسیب است، اضافه کرد: به هر کس اسلحه می‌دهیم باید ظرفیت آن را داشته باشد، باید معرفت نسبت به نحوه استفاده از آن داشته باشد که این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی گفت: ساختار اجتماعی سیستان و بلوچستان و برخی از استان‌ها طایفه‌ای است و برخی‌ها به سلاح علاقه دارند لذا باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام شود تا در نزاع‌های شخصی از آن استفاده نکنند.

هاشمی ادامه داد: چهارم و پنجم بهمن ماه امسال همایش توسعه سواحل مکران با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در چابهار برگزار می‌شود.

وی سرانه خدمات شهری در سیستان و بلوچستان را کمتر از ۳۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: پرداخت حقوق به شهرداری‌ها و پرداخت هزینه خدمات شهری برای دولت دشوار است چراکه شهرداری برپایه مشارکت مردم اداره می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.