ساری- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دختران پنج برابر بیکارتر از پسران هستند، گفت: ۴۰ درصد فارغ التحصیلان ارتباطی با بازار کار ندارند.

مازندران در کارآفرینی و آموزش همراه با تولید رتبه اول کشور را  دارد

به گزارش قدس آنلاین، اسفندیار نظری با اشاره به اینکه مدارک فارغ التحصیلان مرتبط با بازار کار نیست، اظهار کرد: هیچگاه بازارکار نیازهایش را به دانشگاه اعلام نکرده است و این عدم تعامل میان بازار کار و دانشگاه موجب شده مدارک فارغ التحصیلان سنخیتی با بازار کار نداشته باشد.

وی با بیان اینکه با تشکیل اتاق کارآفرینی بیش از ۸۰ درصد از فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و کارو دانش وارد بازار کار می شوند، از ایجاد رشته های جدید معماری داخلی، فتوگرافی و بورس که متناسب نیاز جامعه می باشند، خبر داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بیشترین بیکاری در میان نسل جوان مشاهده می شود، گفت: استان مازندران در بحث کارآفرینی و آموزش همراه با تولید رتبه اول کشور را کسب کرده است.

نظری با اعلام اینکه در دو هنرستان کشاورزی استان، ۴۰۰ دانش آموز دانش کشاورزی را فرا می گیرند، اضافه کرد: دررابطه با هنرستان های کشاورزی، استان های مازندران و هرمزگان بعنوان پایلوت حمایت از زنان و جوانان انتخاب شدند.

وی از اجرای طرح آموزش حداقل یک مهارت به دانش آموزان شاخه نظری خبر داد و تاکید کرد: کمک خیران در جهت تجهیز هنرستان ها می تواند موجب توسعه مراکز فنی و حرفه ای و تقویت کارآفرینی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.