گرگان- امام جمعه موقت گرگان گفت: تقوا به معنی گوشه‌نشینی نیست و انسانی که اهل تقوا است باید اهل جهاد و تلاش و کوشش باشد.

تقوا به معنی گوشه‌نشینی نیست/مومن باتقوی باید اهل تلاش، کوشش و جهاد باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر گرگان اظهار کرد: سخن نیک حتی در عمر مومن نیز تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: در احادیث آمده است اگر می‌خواهید در جامعه مورد تکریم باشید با مردم با احترام یاد کنید و با ملایمت با مردم صحبت کنید.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید؛ اگر با مدارا با مردم سخن بگویید آنچه را که می‌خواهید در جامعه می‌توانید به آن دست یابید.

برقرار در بخش دیگری با اشاره به محبوب بودن امام خمینی (ره) تاکید کرد: اینها آثار تقوا است و خداوند وعده داده که کسانی که تقوا داشته باشند راه رهایی از مشکلات برای او فراهم می‌شود.

وی گفت: هرکه تقوا پیشه کند خداوند امورات او را آسان می‌کند و بزرگان یادشان است زمانی که کشورها تصمیم گرفتند امام را راه ندهند امام فرمودند اگر قرار باشد باقی عمر خودم را در فرودگاه ها صرف بکنم دست از هدفم بر نمی‌دارم.

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: فرانسه با استقبال او را پذیرفت و امکانات را در اختیار وی قرار دادند و بختیار در آن زمان فکر کرد می‌تواند با بستن فرودگاه مهرآباد می‌تواند جلوی این مرد خدا را بگیرد اما دیدیم که موفق نشد.

برقرار خاطرنشان کرد: مومن اهل تقوی باید اهل تلاش، کوشش و جهاد باشد و تقوی به معنی گوشه‌نشینی نیست.

وی گفت: اگر حضرت امام خمینی (ره) را خدا اینچنین یاری کرد به این دلیل بود که وی سال‌ها زحمت کشید و تلاش کرد و سختی‌ها را متحمل شد تا به هدفش رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.