زاهدان- امام جمعه زاهدان با بیان اینکه امروز شرایط وخیم یمن آه و ناله هر انسانی را به در می‌آورد، گفت: کشورهای غربی چشم به مخازن نفتی عربستان دوخته‌اند

کشورهای غربی چشم به مخازن نفتی عربستان دوخته‌اند / شرایط وخیم یمن آه و ناله هر انسانی را به در می‌آورد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: حق آزار دادن کسی را نداریم حتی حق آزار رساندن به حیوانات و نباتات را هم نداریم.

امام جمعه زاهدان افزود: حتی پیامبر (ص) فرمودند که کسی که حیوانی را پناه دهد، بهشت بر او واجب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: اما جنایاتی را از سوی برخی از مسلمانان و دشمنان اسلام به سوی مردم یمن می‌بینیم، ۲۲ ماه تمام شاهد تخریب زیرساخت‌های کشور یمن هستیم.

وی با بیان اینکه امروز شرایط وخیم یمن آه و ناله هر انسانی را به در می‌آورد، گفت: کشورهای غربی چشم به مخازن نفتی عربستان دوخته‌اند و سعودی‌های نا نجیب هر مدل بمب و سلاحی را سمت مردم مظلوم یمن استفاده می‌کنند.

خطیب نماز جمعه زاهدان ادامه داد: غرب و سازمان ملل با سکوتش عربستان را تشویق به جنگ با یمن می‌کند.

سلیمانی گفت: ۱۹ میلیون مردم یمن امروزه دست به گریبان مرگ هستند، زیر ساخت‌های یمن به کلی تخریب شد، همه بیمارستان‌ها، مدارس و مساجد حتی منابع آبی و برق از بین رفته و دیگر جایی برای تنفس در کشور یمن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: امروز جنگ علیه یمن به اتاق مستشاران سعودی آمریکایی و اسرائیلی تبدیل شده که با فروش سلاح به سعودی‌ها، مخازن نفت خود را تامین کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به برجام نیز گفت: برنامه‌ای مشترک که بین آقای ظریف و جان کری مدت‌ها طول کشید که این مذاکرات به سرانجام برسد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: برنامه برجام سه محور دارد یک محور بحث حقوقی، یک محور سیاسی و یک محور بحث  فنی آن است.

وی افزود: در بحث فنی آن می‌توان گفت مسؤولان فرمودند خزانه مملکت خالی است و اگر این برجام به سرانجام نرسد به مشکل برخواهیم خورد و سایه جنگ بالای سر ما است، اما باید ببینیم در بین این مذاکرات ما برنده‌ایم یا طرف مقابل!

سلیمانی ادامه داد: یک نگاه این بود که ما مذاکره را ادامه دهیم که به گفته مقام معظم رهبری با آرامش و هوشمندانه پیش برویم مانند پیشروی در انرژی هسته‌ای.

خطیب نماز جمعه گفت: امروزه دولت مردان به بد عهدی آمریکایی‌ها اذعان داشته و اعتراف می‌کنند که چگونه آنها برجام را نقض کردند.

وی در ادامه در گرامی داشت مناسبت‌های هفته آینده سخن گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.