استاندار گیلان در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش گفت :گیلان بر اساس ارزیابی های انجام شده در صدر استانهای کشور در آموزش سواد آموزان قرار دارد

گیلان در تمامی شاخص های توسعه ای جزو استان های برتر کشور است

دکتر محمد علی نجفی در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزارشد با قدردانی از تلاش های خوب صورت گرفته در کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشور  افزود : خوشبختانه در بخش سوادآموزی نیز  در جهت رفع نگرانی های استان اقدامات خوبی انجام پذیرفت  .

نماینده عالی دولت افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده گیلان توانست با جذب ۱۰هزار و۱۴۸ سواد آموز در سال ۹۵ بیشتر از سهمیه تعیین شده اقدام کند و در صدر استانهای کشور قرار گیرد.

وی گفت :این آمار نسبت به مدت سال قبل ۱۲۶درصد بیشتر است.

وی موفقیت های حاصل شده را نشان از اهتمام آموزش و پرورش در این بخش دانست و با بیان اینکه خواستن ، توانستن است افزود : در هر کاری که همت و تلاش داشته باشیم به نتیجه مطلوب دست خواهیم یافت .

دکتر نجفی  با بیان اینکه الحمدا... گیلان در تمامی شاخص های توسعه ای جزو استان های برتر کشور است افزود : کارنامه دولت در این بخش قابل دفاع بوده و اقدامات خوبی نیز در آموزش و پرورش شروع شده است .

وی به محدودیت اعتباری دولت اشاره کرد و افزود : دولت با توجه به این محدودیت ها مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کشور اختصاص داده که این نشان از توجه دولت به این بخش است .

وی اظهار داشت : با این اعتبارات محدود  تنها با همدلی و همراهی توانستیم شاخص های توسعه ای استان  را افزایش دهیم

دکتر نجفی با اشاره به دستور جلسه شورای آموزش و پرورش در خصوص حفظ محیط زیست اظهار داشت : در بدو ورود خود به استان  ساماندهی مدیریت پسماند را از جمله کارهای تعریف شده خود می دانستم و اگر بتوانیم زباله های استان را جمع کنیم کار بزرگی انجام داده ایم .

وی جمع آوری زباله را نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت عمومی دانست و افزود : مدارس و آموزش و پرورش نقش مهم و تاثیر گذاری را در این بخش می تواند ایفاء کند .

وی افزود : در دین ، مذهب ، آیین ملی و فرهنگ اصل گیلان همواره به موضوع پاکیزگی تاکید شده است.

دکتر نجفی بر ضرورت توسعه فضای سبز و درختکاری در استان تاکید کرد و افزود : علی رغم اینکه گیلان  به لحاظ وسعت بیشترین جنگل کشور را دارد اما شهرهای ما سر سبز نیستند و رشت نیز از جمله این شهر ها است .

استاندار گیلان در ادامه افزود : گر چه فضای سبز رشت با الحاق چند پارک افزایش یافته اما در قیاس با سایر مراکز از کمبود فضای سبز رنج می برد .

استاندار گیلان بر ضرورت درختکاری در ورودی و خروجی شهرها تاکید کرد و افزود : هر ساله این اقدام صورت گرفته اما بدلیل عدم نگهداری درست این مهم تحقق نیافت .

وی با بیان اینکه درخت باید در جامعه محترم شمرده شود افزود : اشاعه این گونه فرهنگ ها کار آموزش و پرورش است .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تجهیز کامل مدارس گیلان به سیستم گرمایشی استاندارد تاکید کرد .

وی گفت : باید فضایی ایجاد شود تا دانش آموزان به این استان عشق ورزیده و در اندیشه توسعه و تعالی استان باشند .

وی بر لزوم شکل گیری اقدامات اساسی در هنرستان ها  تاکید کرد و افزود : اشتغال زود رس از جمله دستاوردهای توجه به این بخش است .

دکتر نجفی با بیان اینکه در دانشگاهها سطح آگاهی افزایش می یابد افزود : اگر با این سیری که دانش آموخته ها بیرون می آیند هنری نداشته باشند با مشکل مواجه خواهند شد .

وی بر لزوم هنر آموزی تاکید کرد و افزود : این مهم بیشتر در هنرستان ها تحقق خواهد یافت .

رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا از حقوق فرهنگیان دفاع کنیم افزود : فرهنگیان می توانند زمینه ساز رشد و تعالی فرزندان ما باشند .

اسدا... عباسی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تلاش بر این شد تا آموزش و پرورش برجسته دیده شود افزود : نیاز است تا نگاه واقع بینانه در امور مختلف آموزش و پرورش داشته و نباید نارسایی در این بخش داشته باشیم .

وی با اشاره به تلاشهای استاندار گیلان برای توسعه استان گفت :دکتر نجفی استاندار پرتلاش وخستگی ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.