سقز- امام جمعه سقز با اشاره به شهادت تعدادی از آتش‌نشانان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران، این اقدام آنان را عمل به دستورات قرآن مبنی بر کمک به همنوعان دانست.

آتش‌نشانان در راستای عمل به دستورات قرآن جان خود را فدا کردند/ وحدت عامل خنثی شدن توطئه‌های دشمن

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا سیدحسین حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه سقز که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: دشمنان همواره در تلاش هستند که در این کشور ناامنی ایجاد کنند که همواره با وحدت ملت ایران اسلامی نقشه‌های آنان خنثی شده است.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی در کشورهای منطقه همچون آشوبگر ظاهر شده که روزانه خون هزاران انسان مسلمان بی‌گناه را می‌ریزند.

امام جمعه سقز با دعوت از مردم برای حفظ وحدت، این وحدت و یکپارچگی را موجب خنثی کردن توطئه‌های بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم دانست.

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به فقر و بیکاری که دامنگیر تعدادی از مردم شده است، بر شناسایی افراد نیازمند تاکید کرد و گفت: وظیفه هر مسلمانی است که از افراد نیازمند حمایت کنند.

حسینی افزود: وسیله حیات و ادامه زندگی سخت است و با این حال در زمان پیامبر گرامی اسلام و صحابه گرامی، هر چند آنان در شرایط سخت زنگی می کردند، اما در کمک به نیازمندان همواره پیشقدم بودند.

امام جمعه سقز همچنین با تسلیت برای  شهادت تعدادی از آتش نشانان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران، اقدام آنان را در راه کمک به کسانی که در این ساختمان گیر افتاده بودند قابل تقدیر دانست و گفت: این کار آتش‌نشانان عمل به دستورات قرآن مبنی بر کمک به همنوعان است.  

حسینی در ادامه خطبه‌های نماز با دعوت از مردم برای اجرای فرامین الهی در تمام ابعاد زندگی، تقوای الهی را موجب رستگاری انسان دانست و افزود: اسلام دین رحمت و بخشش است و توجه به آموزه‌های دین الهی انسان را همواره موفق خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فلسفه امر به معروف و نهی از منکر از نگاه دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند تبارک و تعالی کسانی را که این فریضه الهی را انجام دهند، پاداش دنیوی و اخروی اهدا خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه، اسلام دین رستگاری است، از مسلمانان خواست همیشه و در همه حال خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.