بجنورد- امام جمعه موقت بجنورد گفت: مسئولان امر، روی کمک رسانی به حادثه دیدگان و مجروحان پلاسکو تمرکز کنند.

مسئولان به کمک رسانی حادثه دیدگان تمرکز کنند/ دهه فجر فرصتی برای مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام ابوالفضلی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد با ابراز  همدردی با خانواده جانباختگان و مجروحان حادثه حریق و ریزش ساختمان تجاری پلاسکوی تهران گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در پیام خود فرمودند، مسئولان همه همت خود را برای کمک رسانی به کار ببندند و بدون پیش داوری عمل کنند و بقیه مسائل را به پس از این ماجرا موکول کنند.

وی افزود: اینکه بسیاری از شهدای امدادگر این حادثه، از اهالی تهران نبوده اند در جای خود بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به رویدادهای منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت:  ملت بیدار  و با بصیرت ایران با تحصن در فرودگاه مهرآباد تهران، بر خواسته خود پافشاری و زمینه ورود رهبر کبیر انقلاب را به میهن اسلامی فراهم کردند.

حجت الاسلام ابوالفضلی در ادامه با اشاره به ارزش خدمت کردن به بیماران و نیازمندان گفت: انجمن حمایت از بیماران سرطانی در استان برای خدمت به این بیماران، نیازمند مساعدت و کمک بیشتر هم استانی ها هستند.

دهه فجر فرصتی برای مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی است
امام جمعه جاجرم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت : دهه فجر فرصتی است که برکات و دستاورد های انقلاب اسلامی را برای مردم  مرور کنیم تا مردم توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند 
 حجت الاسلام موسوی با اشاره به قرار داد ننگین کم دیوید که بین اسرائیل و مصر بسته شد افزود : به گفته امام (ره)امروز دولت غاصب صهیونیست بزرگترین خطر برای حال و آینده جهان اسلام است و به سفارش امیرالمومنین (ع) راه مبارزه با دشمنان اسلام لباس تقوا است همچنین تقوا بهترین وسیله برای عزت در دنیا وآخرت است
موسوی در ادمه افزود :یکی از عوامل اقتدار نظام اسلامی عزت ملی و استقلال کشورمان است  یقینا اگر اقتصاد مقاومتی را با کار ، تلاش و تولید عملیاتی کنیم اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیده ایم و بدانید مهم ترین پیام نماز جمعه نیز کار و تلاش است و کسی که برای استقلال  اقتصادی خانواده خود تلاش میکند مجاهد در راه خدا است 
امام جمعه جاجرم بیکاری را مایه خستگی و فرسودگی دانست و افزود : بیکاری یکی از عوامل نفوذ شیطان است که باعث فتنه میشود و قطعا اشخاص بیکار کسانی هستند که دست به سرقت میزنند که علت این پیشامدها بیکاری است که درچند روز اخیر نیروی انتظامی سارقین سرقت های زنجیره ای این شهرستان را دستگیر کردند.
همه مسوولان کشور باید از حرکت مبارک قوه قضائیه حمایت کنند
امام جمعه فاروج نیز درخطبه این هفته نماز جمعه شهرستان، نیازامروز کشور راقوه قضائیه مقتدر، مستقل و شجاع‏ دانست وگفت:حمله به قوه قضائیه از سوی دشمنان و برخی دنباله ‏های داخلی آن‏ ها نشان از درستی راه قوه قضائیه دارد.قوه قضائیه درمبارزه با فساد از پاکترین و مومن‏ ترین و سالم ‏ترین عناصر خود بهره بگیرد.
 حجة الاسلام عباسعلی قلی زاده خواستارحمایت همه مسئولان کشور از حرکت مبارک قوه قضائیه شد وافزود:نقد مشفقانه ومنصفانه قوه قضائیه امری لازم و ضروری است ومسؤولان قوه باید از آن استقبال کنند.
وی افزود:مسئولان نظام ادبیات گفتمانی خود را مودبانه کنند ونباید به منتقدان با لحن توحین آمیز وتحقیر آمیزپاسخ داد این نوع گفتمان درشان نظام مقدس اسلامی نیست.
خطیب جمعه فاروج با اشاره به روز گمرک‏، خواستار بازنگری جدی درزمینه سیاستهای واردات شد وخاطرنشان کرد:نظامات گمرکی وعادت به واردات‏ بدون اولویت،تورم مزمن، بیکاری، معیوب بودن برخی از ساختارهای اقتصادی ما،اشکال درنظامات مالی ما- نظامات پولی ما،نظامات بانکی ما،نظامات گمرکی ما -اشکال درالگوی مصرف،اشکال در مسأله تولید،اشکال در بهره ‏وری، ازمشکلات موجود کشوراست که باید با آنهامقابله کرد.
حجة الاسلام قلی زاده برجام راسندی محکم از بدعهدی ‏ها وبی اعتمادی به آمریکابرشمردواظهارداشت:ادعای برخی ‏ها مبنی بر اینکه برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت، ازاساس غلط است، چراکه دشمنان به اذعان خودشان توانایی مقابله نظامی باایران راندارند، واگردشمنان به نتیجه جنگ دربرابرمااطمینان داشتندهرگزلحظه ‏ای درحمله نظامی به ایران اسلامی درنگ نمی ‏کردند. 
وی درادامه با اشاره به آمار بیکاری در کشورگفت:درصورتی که ناکارآمدیهای مدیریتی،اجرایی و اقتصادی برطرف نشود واقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید به‏ عنوان کانون اصلی آن، مورد توجه قرار نگیرد وهمچنین رکود عمیق و فراگیر متوقف نشود، نمی‏توان امید چندانی به حل معضل بیکاری داشت.
انسان باید با مشکلات غلبه کند
امام جمعه شهرآشخانه نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت:انسان باید راهی راکه انتخاب میکند راادامه  بدهد وصبر راپیشه کنند و بامشکلات غلبه کند.
حجت السلام احمدزاده افزود:دولت یارانه ای که به مردم می دهد و بالا بودن مصارف خانگی مقل گاز و برق و... باید به فکر مردم باشد و چاره ای را بیندیشد.
وی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت:این حادثه و فروریختن مرکز تجاری حادثه ای دردناک بود و شهادت و شهامت اتش نشانان تحسین برانگیز است.
وی این حادثه را تلنگری برای مسئولان دانست و افزود: باید به فکر چاره ای اساسی برای جلوگیری از این حوادث و حوادث مشابه ان باشند.
وی به روز گمرک اشاره و افزود: با توجه به مشکلات مزمنی که داریم جز با حرکت اقتصادی جمعی امکان پذیر نیست.
وی تصریح کرد: باید مسئولان مربوطه جلوی وارداتی که نیاز نیست را بگیرند تا اسیبی به کشاورزان و تولید کنندگان داخلی وارد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.