رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از کنگره، جمهوریخواهان مخالف بسته شدن زندان گوانتانامو را مسئول اجرایی نشدن این تصمیم دانست.

اوباما کنگره را درباره تعطیل نشدن گوانتانامو هدف انتقاد قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور  آمریکا در آخرین روز حضور بر مسند قدرت، از کنگره انتقاد کرد و جمهوریخواهان را به دلیل جلوگیری از بستن زندان گوانتانامو مسئول دانست.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، اوباما در نامه‌ای 2 صفحه‌ای برای کنگره نوشت: «اعضای کنگره که مانع بسته شدن این زندان شدند و این اقدام را با توجه به مسایلی که در امنیت ما موثر هستند صورت دادند، از مسئولیت خود شانه خالی کردند.»

در پی روی کار آمدن «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قرار بود تا زندان گوانتانامو که در دوران «جرج بوش» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال 2002 ایجاد شده بود را  تعطیل شود.این اقدام زمانی از حمایت هر 2 حزب برخوردار بود.

با این حال جمهوری‌خواهان در برابر اجرایی شدن، چنین اقدامی مقاومت کردند همچنین وزارت دفاع «پنتاگون» هم که در تامین هزینه برای کشورهای سوم به منظور پذیرش این افراد تعلل کرد.

روز گذشته مقامات وابسته به پنتاگون اعلام کردند واشنگتن 4 تن از زندانیان گوانتانامو را آزاد کرده و قرار است 3 تن از آنها با یک هواپیمای نظامی آمریکا به امارات و نفر چهارم با هواپیمایی دیگر به عربستان منتقل شوند.

این نفر با هماهنگی دو طرفه به کشورهای مبدأ فرستاده می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود به زودی هویت و تابعیت آنها اعلام شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.