قزوین - امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه آمار رشد اقتصادی و افزایش اشتغال با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، عنوان کرد: هیچ عینکی نمی‌تواند تعطیلی کارخانه‌ها را ایجاد اشتغال نشان دهد اگر این نوع از عینک وجود دارد دکتر روحانی به ما نشان دهد.

ارائه آمار اشتغال و رشد اقتصادی از سوی دولت با واقعیت همخوانی ندارد

به گزارش قدس آنلاین،؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های سیاسی عبادی امروز نمازجمعه شهر قزوین که درمسجد النبی این شهربرگزارشد اظهار داشت: هم اکنون آماری که در حوزه رشد اقتصادی و بحث اشتغال مطرح می‌شود، در استان قزوین اثری از آنها دیده نمی‌شود شاید در استان‌های دیگر تغییراتی حاصل شده باشد
وی در ادامه افزود: با شرایطی که امروز در کشور دیده می‌شود باید گفت آمار رشد اقتصادی و افزایش اشتغال با واقعیت‌ها همخوانی ندارد؛ صحبت‌هایی که رئیس جمهورمحترم در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود مطرح می‌کنند با واقعیت‌های جامعه فاصله زیادی دارد.
این خطیب نمازجمعه بیان داشت: امروز درخواست ما از مسئولان در استان قزوین ایجاد اشتغال نیست بلکه فضایی را فراهم کنند که مردم امنیت شغلی داشته باشند و شغل‌های موجود از دست نرود.
وی خطاب به وزیر ارتباط که امروز میهمان استان قزوین بود، گفت: این صحبت‌های ما را به رییس جمهور برسانید که این آمار مطرح شده کاهش تورم، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی می‌شنویم هیچ گونه انطباقی با واقعیت‌های جامعه ندارد
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به این جمله رییس جمهور که افرادی که رشد اقتصادی را نمی‌بینند عینک خود را تغییر دهند، تصریح کرد: هیچ عینکی نمی‌تواند تعطیلی کارخانه‌ها را ایجاد اشتغال نشان دهد اگر این نوع از عینک وجود دارد دکتر روحانی به ما نشان دهد
وی با اشاره به حادثه رخ داده در ساختمان پلاسکوی تهران عنوان کرد: در حادثه هشدار دهنده، اخطاردهنده و تاسف بار آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو شاهد بودیم که عده‌ای از عزیزان جهادگر آتش نشانی برای نجات جان مومنین مصدوم و شهید شدند برای مجروحان حادثه طلب  شفا می‌کنیم و برای شهیدان نیز علو درجات را در خواست داریم.
امام جمعه قزوین ادامه داد: این ساختمان پیش از انقلاب توسط آمریکایی‌ها با تعریف و تمجید بسیاری ساخته شد هر چیزی که منتسب به آمریکایی‌هاست قابل اعتماد نیست، تا به امروز ملت ایران از این کشور فقط توطئه و بدعهدی و بدخلقی دیده است.
وی با بیان اینکه ریزش ساختمان پلاسکو یک هشدار برای همه استان‌هاست، گفت: زیرا از این ساختمان‌های قدیمی در اکثر استان‌های کشور به وفور یافت می‌شود، اگر خدای نکرده زلزله‌ای در این مناطق رخ دهد فاجعه‌ای عظیم ایجاد می‌شود؛ بنابراین باید از هم اکنون به فکر درمان حل این مسئله باشیم
عابدینی با اشاره به مظلومیت مردم یمن و بحرین در مقابل جنایات عربستان اذعان کرد: امروز ما باید درس دشمن شناسی را به خوبی فرا گرفته باشیم و بدانیم که با چه کسانی مقابله می‌کنیم، عربستان از انگلیس و کشورهای غربی با پرداخت مبالغ کلان اسلحه برای کشتار زنان و کودکان مظلوم یمن خریداری کرده است.
وی افزود: انگلیسی‌ها نام جنگ یمن را گذاشته‌اند جنگ و تجارت سودآور؛ این نامگذاری نشانه بی حیایی و قساوت سران این کشورهاست، آمریکا نیز با بمباران یمن مستقیم وارد کارزار شده است با این نگاه آنها چرا ما باید با آنها ارتباط داشته باشیم؟ 
خطیب نمازجمعه یادآور شد: اعتماد ما به انگلیس و آمریکا شبیه اعتماد به گرگ است و اعتماد به گرگ نشان از ساده لوحی یا خیانت و نفاق علیه منافع ملی و دین است؛ تاریخ ایران پُر از استاد دروغ، خیانت و غارت منافع ملی و اهانت به عزت و اقتدار ما توسط آمریکا و انگلیس است.
وی تصریح کرد: باید در روابط خارجی بصیرت و دقت لازم را داشته باشیم اگر مسئولی دست دوستی به طرف دشمن دراز کرد، همه وظیفه داریم او را متوجه خطایش کنیم.
عابدینی در پایان گفت: همه مسئولان و مدیران سازمان‌ها باید خود را برای برگزاری بزرگداشت دهه فجر آماده کنند و یادآوری دستاوردهای انقلاب انجام گیرد زیرا این دوره یک محک برای پایبندی ما به منویات رهبری و آرمان‌های انقلاب است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.