بجنورد- وزیر ورزش و جوانان از برگزاری کنگره مدیریت امور جوانان روز اینده در تهران خبر داد و گفت: در این کنگره چگونگی حل مشکلات جوانان و هماهنگی بین دستگاه ها و نحوه مشارکت گسترده جوانان در امور مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

کنگره مدیریت امورجوانان در تهران برگزار می شود
به  گزارش قدس آنلاین، دکتر مسعود سلطانی فر ظهر جمعه در نشست هیات های ورزشی و سمن های جوانان خراسان شمالی گفت: برنامه ششم توسعه هفته گذشته مراحل تصویب آن به اتمام رسید و به شورای نگهبان ارائه شد که یک اتفاق تاریخی برای این وزارت درحال وقوع است. 
وی اظهار داشت : دربرنامه ششم توانستیم احکامی را به تصویب برسانیم که اجرای این احکام فرصت ها و ظرفیت های جدید درحوزه ورزش و جوانان ایجاد می کند. وی با اشاره به اینکه رویکرددولت حل مشکلات و مسائل مربوط به جوانان است ، افزود : با دستورویژه رئیس جمهور با استفاده ازظرفیت دستگاههای اجرایی باید به امورجوانان توجه و مشکلات مربوط به مسکن ، ازدواج ، اشتغال و اوقات فراغت جوانان رفع شود. 
وی یادآورشد : برگزاری این نشست ها موجب می شود تا نسل فعلی جوان آماده ورود به مسائل مدیریتی با تسلط و احاطه به مسائل اجرایی کشور وارد عرصه نظام شود.
سلطانی فربا اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی و بنگاهها به حوزه ورزش محدود است ، اظهار داشت : به دلیل عدم وجودسازو کارو قانون مناسب بسیاری از بنگاههای اقتصادی سرمایه گذاری درحوزه ورزش ورود پیدا نمی کنند که این سازو کار باید فراهم شود.
وی ادامه داد : قدم اول دربرنامه ششم با پرداخت کل هزینه های بخش خصوصی تحت عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی و پرداخت تسهبلات ارزان قیمت به تصویب رسیده است. 
وی با تاکید براحداث خانه جوان در استانها نیزگفت : تا ۳ ماه گذشته ۱۲ خانه جوان دراستانها داشتیم که بارویکرد جدید در مدت زمان ۴ ماه در ۱۹ استان کشور با استفاده ازساختمانهای اداری و استیجاری خانه جوان راه اندازی شد. 
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد : درلایحه بودجه ۹۶ یک ردیف ۵۰ میلیارد تومانی برای احداث خانه جوان درسراسر استانها اختصاص داده شد. 
وی به حمایت از رشته های ورزشی بومی استان نیز تاکید و خاطرنشان کرد : با توجه به‌ اینکه ورزش های بومی دراین 
استان ریشه تاریخی و دیرینه ای درکشوردارد حمایت های لازم ازاین ورزش صورت خواهد گرفت.
استاندار خراسان شمالی نیز گفت : بانک ها موظف شدند برای تسهیل امور جوانان ۷۰ درصد وام های ازدواج را پرداخت کنند.
محمدرضا صالحی اظهار داشت : ورزشگاه ۱۵ هزارنفری بجنورد با عنایت ویژه وزیر تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و سالن ۶ هزارنفری با توافق صورت گرفته با اعتبار استان و وزارتخانه تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد .
وی افزود : ورزشگاههای شهرستانهای بجنورد ، شیروان و اسفراین نیز نیمه تمام است که انتظار مساعدت برای اتمام این پروژه ها را داریم .
وی با اشاره به ظرفیت خوبی که درحوزه ورزش استان وجود دارد ، خاطرنشان کرد : جهت حمایت ازورزش استان آمادگی میزبانی ازمسابقات راداریم .
رییس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بی مهری به ورزشکاران این استان سبب گلایه مردم و ورزشکاران شده است. 
علی اکبری  اظهار داشت: یکی از مصادیق این بی مهری ها که به من منعکس شده، جاماندن ورزشکاران از حضور در مسابقات ورزشی در خارج کشور به علت مشکلات اداری بود. 
 وی با اشاره بر اینکه ورزش خراسان شمالی نیازمند توجه است افزود:ظرفیت های خوبی در عرصه ورزش در این استان وجود دارد یکی از این ظرفیت های منحصربفرد کشتی باچوخه است که ورزشکاران این رشته تا کنون در سطح ملی و بین الملی خوش درخشیده اند. 
وی با بیان اینکه کمبود ها و کاستی ها مارا  شرمنده ورزشکاران کرده است ، افزود : درخواست مردم و ما توجه ویژه به عرصه ورزش این استان است زیرا کمبودها بعضا مانع از این است که ورزشکاران ما آنگونه که باید توانایی خود را ظهور و بروز دهند. 
وی تصریح کرد: کشتی با چوخه جزو لاینفک زندگی مردم استان بوده و در جای جای استان برگزار می شود اما این مسابقات به صورت سنتی و بدون امکانات است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز با تاکید بر توجه ویژه وزیر به امور جوانان به خصوص بانوان گفت : درهمین راستا این استان نیز عمده فعالیت های خود را برانجام این امر متمرکز میکند. خسرو منعمی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی امورجوانان استان یکی از منظم ترین ستادهای استان است ، اظهارداشت : در حال حاضر ۵ هزارو ۱۰۰ فقزه وام ازدواج در چن ماه گذشته در استان پرداخت شده و ۱۷ هزارنفردرنوبت دریافت وام هستند. وی افزود : طی یک ماه گذشته ۷ هزارنفر به متقاضیان وام ازدواج اضافه شده است که نشانگر افزایش ازدواج دراستان است. وی از راه اندازی خانه جوان ویژه سمن ها دراستان نیز خبرداد و گفت : درحال حاضر خانه جوان دراستان استیجاری است که با حمایت استانداری و وزارت ورزش و جوانان احداث خانه جوان دردستورکار قرار می گیرد. 
وی با بیان اینکه خراسان شمالی مرکز و مهد جودو و کوراش ایران و جهان است ، افزود : همچنین ورزش همگانی دراستان وضعیت خوبی قراردارد و ۳۰ درصد مردم استان به ورزش همگانی می پردازند. 
وی درادامه با اشاره به ۷۳ پروژه نیمه تمام ورزشی دراستان خاطرنشان کرد : بهره برداری از پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری ۱۹ مهر با دستورویژه وزیر درحال اتمام است و به رودی به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.