سرمربی آرسنال اعتقاد دارد که چین روش درستی برای ایجاد یک لیگ معتبر در پیش نگرفته است.

انتقاد شدید آرسن ونگر از هزینه های غیرعادی در فوتبال چین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از طرفداری، سوپر لیگ چین در سال های اخیر با قیمت هایی کلان بازیکنان بزرگ دنیا از جمله اسکار و کارلوس توز را به خدمت گرفته است. آخرین شایعات نیز مربوط به جذب دیه گو کاستا از تیم فوتبال چلسی است.

به نقل از independent، آرسن ونگر سرمربی تیم فوتبال آرسنال در این باره صحبت کرده و لیگ هند را نیز غولی خفته دانسته است. ونگر بر این باور است که این کشور نیز به زودی دست به جذب بازیکنان بزرگ خواهد زد.

وی در این باره گفت: برای ساختن لیگی خوب به سال ها فرهنگ سازی و کار نیاز است. با خرج کردن پول های زیاد نمی توان یک لیگ معتبر ساخت. لیگ انگلیس ۱۵۰ سال پیش بنا نهاده شد و هنوز مشکل دارد. ساخت فرهنگ فوتبال زمان بر است. فوتبال در چین نو پا است و احتیاج به زمان دارد. نمی دانیم آیا چین در ده سال آینده چنین روشی را ادامه می دهد یا این تصمیم در بازه کنونی به خاطر مسائل سیاسی بوده است. به نظرم هند نیز به این بازی وارد خواهد شد و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد.

او در مورد دوران حضورش در لیگ ژاپن در سال ۱۹۹۵ گفت: من سال ۱۹۹۵ به جی لیگ رفتم و لیگ تازه در سال ۱۹۹۳ بنیان نهاده شده بود. در آنجا هنوز فرهنگ فوتبال حرفه ای جا نیفتاده بود.  نظر من این است که اگر شما می خواهید فوتبالیست شوید باید در بهترین لیگ ها، مقابل بهترین بازیکنان بازی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.