معاون خزانه‌داری آمریکا در تروریسم که مسئولیت نظارت بر اجرای تحریم‌ها را به عهده دارد، در دولت ترامپ در سمتش ابقا می‌شود.

معاون تروریسم وزارت خزانه‌داری اوباما برای ترامپ کار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،عاروتص شوع، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب از  «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا «آدام زوبین» معاون خزانه‌داری آمریکا در تروریسم که مسئولیت نظارت بر اجرای تحریم‌ها را به عهده دارد، در دولت ترامپ در سمتش ابقا شود.

گفته می‌شود ترامپ از اوباما خواسته حدود 50 مقام ارشد دولتش در سمت‌های خود باقی بمانند.

«شون اسپایسر» سخنگوی آتی کاخ سفید روز پنجشنبه به نشریه «هیل» گفته است ترام درخواست کرده زوبین که سمت سرپرست معاونت تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری را بر عهده دارد و چند مقام دیگر به کار خود ادامه دهند تا «تداوم دولت تضمین» شود.

اوباما سال 2015 زوبین را به عنوام معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری به سنا معرفی کرد اما جمهوریخواهان به وی رای اعتماد ندادند و به همین دلیل زوبین از آن زمان عنوان سرپرست داشته و بر تحریم‌های اعمالی از جانب آمریکا نظارت می‌کند.

رویترز و هیل به نقل از مقامات وزارت خزانه داری اعلام کردند زوبین تا زمانیکه تیم ترامپ مستقر شود به کار خود ادامه می‌دهد و سپس دولت را ترک می‌کند. ترامپ، «استیون منوچین» را که یک بانکدار است برای تصدی وزارت خزانه داری برگزیده است.

زوبین توافق هسته‌ای ایران را یک پیشرفت دیپلماتیک عظیم توصیف کرده است.

اگر زوبین بتواند از سنا تاییدیه بگیرد،‌ سومین معاون وزیر خزانه‌داری یهودی است که در این سمت برگزیده شده است. «دیوید کوهن» و «استوارت لوی» دو یهودی دیگر بودند که پیش از وی تصدی معاونت تروریسم را بر عهده داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.