خرم آباد- ظهر امروز نماینده خرم آباد و چگنی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مهم ترین معضل و مشکل استان لرستان بیکاری است به گونه ای که بیش از ۹۰ درصد مراجعات مردمی به دفتر بنده در رابطه با ایجاد شغل است.

مهمترین معضل و مشکل لرستان بیکاری است

به گزارش قدس آنلای، دکتر محمد بیرانوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال همه باید دست به دست هم بدهیم و برخی تنگ نظریها برای جذب سرمایه گذار را کنار بگذاریم زیرا در حال حاضر مهم ترین معضل و مشکل استان لرستان بیکاری است.

بیرانوندی تصریح کرد:الان در لایحه بودجه ۹۶ هشت استان را قرار داده اند که ردیفی به آنها اختصاص یافته است تحت عنوان ارتقاء شاخصهای توسعه که متأسفانه لرستان جزء این هشت استان نیست ما تلاش بنده که با آقای نوبخت نامه نگاری کرده ام و کوشش ما که عضو کمیسیون تلفیق مجلس هستیم این است که لرستان هم جزء این استانها قرار گیرد زیرا این ظلم به استان لرستان که از نظر شاخصهای توسعه در رده پایین است ولی جزء این هشت استان قرار نگرفته است.

وی تأکید کرد مشکل بیکاری استان لرستان هم با داد و فریاد و شعار دادن رفع نمی شود بلکه باید در عمل همه تلاش کنیم مشکلات رفع شوند و برای ایجاد اشتغال نیز بنده یک تیم کاری تشکیل داده ام که در زمینه رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال پایدار پیگیریها و برنامه های لازم را عملیاتی کنند.

وی توضیح داد: در برنامه ششم توسعه دو سه استان استثنا شده اند از جمله کرمانشاه و ایلام که کارمندانشان افزایش حقوق داشته باشند و همه تلنگر بنده این است که این کجایش قانون است که این افزایش حقوق کارمندان در این دو سه استان صورت گیرد؟

نماینده خرم آباد و چگنی در ابتدای گفته هایش درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز شهادت جمعی از آتش نشانان تهران به علت حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو را به ملت ایران تسلیت گفت.

دکتر بیرانوندی آمار داد: برای لایحه بودجه سال ۹۶ مبلغ هشت هزار میلیارد تومان به ۳۱ استان کشور اختصاص داده اند و در مجموع فقط ۱۳ درصد بودجه به همه استانها اختصاص یافته است و مابقی در اختیار وزارتخانه هاست؛ به همین علت باید برای توسعه لرستان که عقب ماندگیهای انباشته شده دارد از مشارکت بخش خصوصی و از جذب سرمایه گذاران نیز کاملاً حمایت کنیم و بسترها را برای حضور سرمایه گذاران در استان لرستان بیش از پیش مهیا کنیم.

نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:تاکنون بیش از ۲۰ جلسه با سرمایه گذاران برگزار کرده ام و حتی شخصاً برای رفع مشکلات زمین کارخانه لاستیک سازی خرم آباد اقدام کرده ام و همه اینها به این خاطر است که درد مردم استان لرستان درد بیکاری است و گفته ام به جای اینکه مدام بگوییم مردم لرستان سلحشور هستند بهتر است برای مردم ایجاد اشتغال کنیم.

دکتر محمد بیرانوندی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که درباره ارزیابی عملکرد استاندار لرستان دیدگاه دکتر را جویا شد پاسخ داد: استاندار لرستان پُرتلاش است.

وی تشریح کرد: موضوع افزایش سهم نمایندگان استان لرستان در مجلس از گذشته مطرح شده است و نمایندگان پیشین موافقت کردند این تعداد یک نماینده به شهرستان سلسله اختصاص یابد که استدلال هم این بود که این سهم بیشتر به سلسله باعث کاهش مشکلات اجتماعی میشود و الان این موضوع در وزارت کشور مطرح است اما بنده دیدگاهم این است که براساس جمعیت اگر بخواهیم حساب کنیم حوزه انتخابیه خرم آّباد و چگنی نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به ازاء هر ۱۲۰ یا هر ۱۵۰ هزار نفر باید یک نماینده وجود داشته باشد و با این توضیحات حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی باید چهار نماینده داشته باشد و به همین علت بنده تلاشم این است که افزایش یک سهم نماینده برای استان لرستان براساس شاخص جمعیت به حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی اختصاص یابد تا تعداد نمایندگان این حوزه از دو به سه نماینده افزایش یابد.

گفتنی است در حال حاضر تعداد نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی ۹ نماینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.