ایلام- نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: روند عملیات اجرایی و پیشرفت پتروشیمی دهلران چندان رضایتبخش نیست و باید در این خصوص به صورت اساسی چاره اندیشی شود.

روند پیشرفت پتروشیمی دهلران رضایتبخش نیست

شادمهر کاظم زاده روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت این پروژه مهم صنعتی، زیر ۱۰ درصد است، اظهار داشت: سرمایه گذار اصلی این طرح، صندوق بازنشستگی وزارت نفت است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح، تا کنون فقط مکان محل اجرای پروژه مشخص و تأمین شده و نیز تهیه آب و برق صورت گرفته است، افزود: هم اکنون بیشترین تلاش متولیان امر، بر اجرای پروژه تأمین خوراک این پتروشیمی معطوف شده است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، اجرای پروژه ان. جی. ال(تأمین خوراک پتروشیمی) را بر اجرای مجتمع پتروشیمی مقدم دانست و بیان داشت: سرمایه گذار مربوطه، برای اجرای ان. جی. ال دهلران، تا کنون صرفاً تجهیز کارگاه نموده و حدود دو میلیارد ریال نیز در امر ساختمان سازی هزینه کرده است.

شادمهر کاظم زاده با بیان اینکه برای تسریع در روند اجرای پتروشیمی دهلران، تا کنون چندین جلسه با وزیر نفت و سرمایه گذار مربوطه، برگزار شده است، یادآور شد: اگر سرمایه گذاران دیگری نیز تمایل دارند که در این پروژه مهم صنعتی سرمایه گذاری نمایند، این آمادگی وجود دارد که کل پروژه پتروشیمی دهلران به آنان واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرمایه گذار و مجری هر دو پروژه(تأمین خوراک و مجتمع پتروشیمی) صندوق بازنشستگی وزارت نفت است، خاطرنشان ساخت: روند عملیات اجرایی و پیشرفت پتروشیمی دهلران چندان رضایتبخش نیست و باید در این خصوص به صورت اساسی چاره اندیشی شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی وزارت نفت در تلاش است تا با دریافت ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی، اجرای پتروشیمی دهلران را تسریع بخشد، تصریح کرد: متأسفانه تا کنون برای دریافت این تسهیلات، توفیقی حاصل نشده است و این پروژه ها همچنان بلاتکلیف مانده اند.

شادمهر کاظم زاده با اشاره به اینکه در صورت دریافت تسهیلات مورد نظر و آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه مهم، برای بیش از یکهزار نفر از افراد جویای کار، اشتغال ایجاد خواهد شد، تأکید کرد: پتروشیمی دهلران یکی از مهمترین طرح ها و پروژه های صنعتی و اشتغالزایی در این شهرستان مرزی است و می طلبد که بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رکود پیشرفت این پروژه، زیبنده مردم مرزدار منطقه نیست و متولیان امر و سرمایه گذار مربوطه بایستی اجرای این پروژه را با جدیت دنبال کنند، گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد فعالیت های گسترده اجرایی در پتروشیمی دهلران باشیم و این خواسته بحق مردم و رسانه ها(خروج پتروشیمی دهلران از رکود) محقق شود.

گفتنی است، رکود حاکم بر پتروشیمی دهلران موجب شده است که رسانه ها در این خصوص گزارش ها و طنزهای مختلف  منتشر کنند و اخیراً نیز با هنرنمایی هنرمند ایلامی" هاشم پالیزبان " در برنامه محلی و پربیننده سیمای ایلام" مانگه شو "  به طور جدی مورد نقد قرار گرفت.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.