ایلام- جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) از اجرای دو هزار و ۴۰۰ پروژهه محرومیت زدایی سپاه در مناطق محروم ایلام خبر داد.

توجه به اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از محرومیت است / ۲۴۰۰ پروژه برای مناطق محروم ایلام

به گزارش قدس آنلاین، عبدالصاحب طهماسبی، جانشین سپاه امیرالمومنین استان ایلام در بازدید از طرح های بومی محلی ومحرومیت زدایی در چرداول گفت: امام راحل(ره) ومقام معظم رهبری در رهنمودهای خود همیشه مناطق محروم و دور دست را مورد توجه ویژه قرار دادند که بر این اساس باید شناسایی محرومیت و توقع مردم از مسئولان را مورد توجه قرار داده که اگر اقتصاد مقاومتی به صورت عملی مورد توجه دولت قرار گیرد، بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات مردم حل وفصل خواهد شد.

وی افزود: در استان ایلام سالیانه حدود ۴۰۰ تن تولید روغن می شود که متاسفانه دراستان های هم جوار بسته بندی و به سایر مناطق کشور ارسال می گرددکه این نشانه های ضعف در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است.

طهماسبی در ادامه گفت: جلسات متعددی در راستای محرومیت زدایی در شهرستان چرداول و سایر شهرستان ها انجام گرفته که براساس نیاز سنجی انجام گرفته از شهرستان ها از ۶۳۸ مسکن مددجویان در استان  ۱۱۲ مسکن به منطقه هلیلان در چرداول اختصاص یافته وتاکنون ۳۶ مسکن به طور کامل براساس استاندارد های روز ساخته شده و به مددجویان تحویل داده شده، همچنین بالای ۷۰ مسکن درمرز آماده سازی هستند .

جانشین سپاه امیرالمومنین گفت: در طی سال های اخیر ۲۴۰۰ پروژه شامل: مساجد، خانه عالم، پل ، مسکن مددجویان، زمین ورزشی، راه و... احداث شده که دراین راستا رقمی بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

طهماسبی در ادامه با شاره به آثار مصرف مواد مخدر در خانواده گفت: امروزه دشمن درحوزه جنگ نرم وارد شده است که یکی از راهبردهای اصلی آن اعتیاد است و روند گسترش توسعه آن مشکلاتی را در جامعه و مردم ایجاد کرده است.

جانشین سپاه امیرالمومنین در پایان نقش مردم در زمینه مبارزه با مواد مخدر را ضرروی دانست وگ فت: خانواده ها می توانند در این زمینه تأثیرات زیادی در ریشه کن کردن اعتیاد داشته باشندو مردم نباید اجازه بدهند رسومات غلط و ایجاد کارگاههای تولید مواد مخدر اعتیاد در جامعه گسترش یابد و در این مورد به خصوص  باید یک عزم عمومی برای محرومیت زدایی و مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.