رشت- در دور نخست پانزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خزر سرگئی تیویاکف استاد بزرگ شطرنج هلند مغلوب یک شطرنج باز گیلانی شد.

استاد بزرگ شطرنج هلند مغلوب یک گیلانی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  دور نخست پانزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خزر با شرکت ۸۰۰ شطرنج‌ باز از ۱۷ کشور جهان  صبح شنبه در سالن توپی مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) این شهر  به پایان رسید.

در جدول A آرش داغلی از گیلان در بین شگفتی همگان سرگئی تیویاکف استاد بزرگ شطرنج هلند را شکست داد و استاد بزرگ سرکیسیان از ارمنستان در برابر بهروز مرادی از گیلان به پیروزی رسید و استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی از گیلان برابر محمدعلی صادقی از گلستان پیروز شد و همایون توفیقی از گیلان بر بهروز رستمی از تهران فائق آمد.

در جدول B ریا دساریف از جمهوری آذربایجان ربانی از گیلان را مغلوب کرد و محمدرضا شیخ‌علی از تهران مقابل سید صمد قاسمی به پیروزی رسید و شنم شوکلا از هندوستان محمدجواد تسکینی از ایران را شکست داد.

در جدول C ماریا زوبوا از اوکراین توانست رافونه قیاسی از ایران را شکست دهد و مطهره اسدی از ایران مقابل فرانک شعبانیان از ایران به پیروزی رسید و محدثه علیجان‌زاده از گیلان لیلا زارع‌زاده را مغلوب کرد و پرنیان قمی از گیلان کیمیا جرجانی را شکست داد.

در جدول D نیز برسا تسلیمی علیزاده را مغلوب کرد و خوشکلام انصاری‌فر را شکست داد.

به گفته رییس هیات شطرنج گیلان، ۵۴ اساتید بزرگ و بین‌المللی فیده شطرنج دنیا در جام خزر حضور دارند.

کیومرث بیات گفت: در جدول A اساتید و شطرنج‌بازان دارای درجه بین‌المللی بالای دوهزار رنکینگ، جدول B شطرنج‌بازان دارای درجه بین‌المللی زیر دوهزار رنکینگ، جدول C بانوان و جدول D نیز نوجوانان رده سنی کمتر از ۱۴ سال هستند.

وی با اشاره به  حضور ۸۱۰ شطرنج‌باز در رقابت‌های جام خزر افزود: ۴۰ درصد شطرنج‌بازان خارجی هستند و کشورهای ایران، روسیه، اسپانیا، فنلاند، انگلستان، ترکیه، هلند، هندوستان، آذربایجان، گرجستان، مجارستان، رومانی، ارمنستان، ترکمنستان، اوکراین، آمریکا،عراق و تاجیکستان حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.