تالش- معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: برجام ثمره های زیادی داشته است و در حوزه ورزش وجوانان برنامه ریزی مهم و خوبی در نظر گرفته شده و سال ۹۶ را باید سال توجه ویژه دولت به حوزه جوانان نامید.

سال ۹۶ سال توجه ویژه دولت به حوزه جوانان است

به گزارش قدس آنلاین، سید مناف هاشمی در حاشیه سفر خود به گیلان جهت حضور در مراسم پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزرعصر دیروز در جلسه بررسی مشکلات ورزش تالش در فرمانداری این شهرستان افزود: در سه سال گذشته بیشترین فشارهای مالی را احساس کرده ایم اما تلاش های انجام شده، نوید روزهای خوبی برای کشور به ویژه در حوزه جوانان و ورزش می دهد.

وی اظهار کرد: برغم اینکه برخی اصرار دارند بگویند برجام هیچ ثمری نداشته ، باید اذعان داشت که برجام بیشترین رهاورد و دستاورد را برای کشور داشته و ثمرات آن به مرور روشن و آشکارتر خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: اگر منتقدان کمی مهربانانه به شرایط رو به جلو کشور نگاه کنند در می یابند که برجام ثمرات زیادی داشته و ما تازه داریم از بحران خارج می شویم، برای مثال امسال با همه سختی ها و فشارها پیش بینی می کنیم تا حدود ۶۰ درصد از اعتبارات جاری تخصیص یابد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امسال در حوزه ورزش در کشور، طرح هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، تکمیل و طرح های با پیشرفت فیزیکی کمتر ، سال بعد تکمیل و افتتاح خواهند شد.

او گفت: ۱۴ هزار هیات ورزشی در کشور در حال فعالیت است و تاکنون هیچ اعتباری برای هزینه کرد آنها منطور نشده و امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای هزینه آنها برنامه ریزی و منظور کرده ایم البته با این مبلغ کاری نمی شود و فقط تلاش شده برای هیات های وزرشی، بودجه در نظر گرفته شود اما برای سال آینده، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و اجرا خواهد شد.

هاشمی افزود: چه در حوزه زیر ساخت ها و چه در حوزه جوانان و ورزش، برنامه ریزی های مهم و خوبی انجام شده و سال ۹۶ را باید سال توجه ویژه دولت به حوزه جوانان نامید.

۱۰۵ پروژه ورزشی کشور در دهه فجر افتتاح می شود

وی با اشاره به افتتاح ۱۰۵ پروژه ورزشی کشور در دهه فجر سال خاطر نشان کرد : پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه در سه سال گذشته حدود یک‌هزار پروژه را به پایان رساندیم در ایام دهه فجر نزدیک به ۱۰۵ پروژه به بهره‌برداری می‌رسانیم .

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی سفرش به گیلان افتتاح رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خزر در رشت بوده افزود: این رقابت یکی از مسابقات مهم و رنکینگ بین‌المللی است و مسؤولان گیلان نیز در این راستا حمایت‌های خوبی داشتند تا میزبانی مسابقات با گیلان باشد.

معاون توسعه و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان سرانه فضای ورزشی گیلان را از متوسط کشوری چند سانتی‌متر عقب دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان گیلان در تلاش هستند در بودجه‌های سال آینده به سرانه متوسط کشوری و حتی استاندارد واقعی دست یابند.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه فضای ورزشی گیلان حدود ۶۳ یا ۶۴ سانتی‌متر است، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی کشور حدود ۷۳ یا ۷۴ سانتی‌متر بوده یعنی حدود ۱۰ سانتی‌متر اختلاف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.