به نظر می رسد علیرغم شایعات فراوان، آینده لیونل مسی باز هم در بلوگرانا رقم خواهد خورد.

لیونل مسی و انگیزه های ماندن در بارسلونا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ورزش سه، یک بار دیگر شایعه انتقال لیونل مسی، فوق ستاره ۲۹ ساله بارسا به یکی از متمول ترین باشگاه های فوتبال جهان مطرح شده است. با توجه به پایان قرارداد او در سال ۲۰۱۸ و عدم تمدید آن تا امروز، شایعات زیادی در مورد احتمال رخ دادن این انتقال وجود دارد اما دلایل بسیاری به ما ثابت می کد که هیچ دلیلی برای ترک نوکمپ از سوی ستاره شمار ۱۰ وجود ندارد.

رضایت مسی از شرایط پیرامون
قطعا تنها خود مسی می تواند بگوید که در چه مقطعی از دوران حرفه ای خود از همیشه راضی تر بوده اما در حال حاضر نیز به نظر می رسد دلایل زیادی برای ابراز رضایت او از شرایط موجود چه در زمین مسابقه و چه در بیرون از زمین وجود دارد.

با توجه به رابطه نه چندان خوب مسی با زلاتان و داوید ویا، همگان از حضور نیمار و سوارز در ترکیب بارسا نگران بودند اما این مثلث علاوه بر همکاری فوق العاده در بازی های بارسا، در خارج از زمین نیز رابطه خوبی با یکدیگر دارند.

در حال حاضر نقش رهبری ستاره آرژانتینی در ترکیب بارسا در معرض تهدید بازیکن دیگری نیست و او خصوصا با لوییس سوارز در خارج از رختکن بارسا نیز رابطه بسیار خوبی داشته و محل اقامت آنها نیز نزدیک به هم است.

اخبار زیادی در مورد ازدواج رسمی لیونل در تابستان آینده به گوش می رسد و او علاقه زیادی به گذراندن اوقات خود در سواحل شرقی اسپانیا دارد. پس در حال حاضر چه دلیلی برای ترک این شرایط آرمانی وجود دارد؟

رابطه مثبت دو طرفه میان بارسا و مسی
در ماه های اخیر، شایعات پرطرفدار و شک و تردیدهای فراوانی ایجاد شده و خود بارسلونا نیز کمکی برای حل این شرایط نمی کند. اما همان طور که ماسکرانو هفته گذشته گفت، بارسا و مسی به یکدیگر نیاز دارند.

ماسکرانو و بسیاری دیگر از بازیکنان بارسا در هفته های اخیر از تمایل خود برای ماندن مسی در بارسا تا پایان دوران حرف ای خبر داده اند و همچنین بارتومئو، ریاست بارسا و دیگر ارکان نیز علاقمند به ماندن لیونل هستند و وی در روزهای گذشته بارها از مذاکرات شخصی با اطرافیان وی در مورد اقناع مسی برای ماندن خبر داد. گرچه روند مذاکرات همیشه خصوصی باقی خواهد ماند اما به نظر می رسد پایان خوشی در این ماجرا در انتظار هواداران بلوگرانا خواهد بود.

بارسلونا و ترس از دست دادن ستاره بزرگ
بدون شک یکی از بزرگ ترین دلایلی که بارسلونا راضی به فروش مسی به سیتی نخواهد شد، علاقمندان و حامیان باشگاه هستند که در صورت جدایی ستاره ۲۹ ساله، آنها نیز مانند گذشته به حمایت از بارسا نخواهند پرداخت و به جز مسائل مالی، این موضوع نیز ضرر بزرگی به چهره این تیم وارد خواهد ساخت.

علیرغم نظر بسیاری از شایعه سازان مبنی بر تمایل بارسلونا به فروش مسی قبل از پایین آمدن قیمت و شهرت این ستاره ۲۹ ساله، با توجه به شرایط مسی به نظر می رسد برای تفکر در این رابطه بسیار زود باشد.

در حال حاضر مسی نقش بسیار مهمی در شرایط بارسلونا ایفا می کند و عملکرد او به گونه ای است که حتی اگر سران این باشگاه تصمیم به فروش او نیز داشته باشند، با توجه به نقش بی بدیل او این اتفاق غیرممکن خواهد بود.

رابطه متقابل قلبی بین بارسا و مسی
بارتومئو پیش از این نیز تاکید کرد که مسی در آینده ای نزدیک بالاترین دستمزد را دریافت خواهد کرد. منطق حکم می کند که با توجه به نقش مهم مسی در شرایط مالی بارسا، فروش او منطقی نیست و برای اثبات این تفکر تنها کافیست به شرایط پل پوگبا در منچستر یونایتد و بازار بزرگی که در اطراف او شکل گرفته نگاهی بیندازیم. قطعا این منابع در مورد مسی چند برابر خواهد بود.

مسی بازیکن بسیار مهم و تاثیرگذار در بارسلوناست و از دست دادن نه تنها در زمین بازی، بلکه در مسایل بیرون از مستطیل سبز نیز بسیار مهم قلمداد می شود. اگر من سیتی یا باشگاه متمول سوپر لیگ چین به او پیشنهاد دستمزدی بالاتر بدهند، بارسا نیز باید او به طریقی راضی به ماندن کند و قطعا در این رابطه همه چیز به مسائل مالی باز نمی گردد.

هفته گذشته ژاوی، ستاره سابق بارسلونا گفت: "قطعا در سالهای اخیر باشگاه های زیادی بوده اند که پیشنهادهایی به مراتب گزاف تر برای جذب مسی به او ارائه داده اند اما قلب مسی برای بارسا می تپد و به همین او این پیشنهادات را رد کرده است".

افتخارات بیشتر در گروی ادامه دادن در بارسا
قطعا بیشتر بازیکنان جهان تنها با به دست آوردن بخشی از افتخارات مسی بسیار خوشحال و راضی خواهند بود. ۸ عنوان قهرمانی در لالیگا، ۴ بار فتح لیگ قهرمانان و ۳ بار موفقیت در جام باشگاه های جهان، بخش قابل توجهی از کارنامه غیرقابل مسی در سالهای اخیر به شمار می آیند.

بررسی این کارنامه زمانی شگفت انگیز می شد که بدانیم او هنوز ۳۰ ساله نشده و قاعدتا افتخارات زیاد دیگر نیز در ادامه برای او حاصل خواهد شد و بعید به نظر می رسد در باشگاه دیگری امکان رسیدن به این حجم از افتخارات در آینده وجود داشه باشد.

اگرچه ممکن است پپ گواردیولا، سرمربی سابق مسی در بارسا و فعلی سیتی آینده درخشانی داشته باشد اما هنوز فرهنگ پیروزی در ورزشگاه اتحاد و باطن سیتیزن ها پیاده نشده است.

پس اگر لیونل مسی علاوه بر دستمزد گراف، علاقمند به ادامه این راه پرافتخار و مملو از جام های رنگارنگ است، بهتر است در همان باشگاه فعلی به فعالیت خود ادامه می دهد و به نظر خود مسی بیش از هر کس دیگری به این واقعیت واقف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.