قم- استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هنوز باور نکرده‎ایم قانون بانکداری بدون ربا دروغ بود، گفت: شرک از راه علوم انسانی وارد زندگی ما شده است و تا آثار این شرک بیرون نشود توحید به زندگیمان بازنخواهد گشت.

 قانون بانکداری بدون ربا دروغ بود/ شرک از راه علوم انسانی وارد زندگی ما می شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‎الله حائری شیرازی در همایش عبای خاکی، گردهمایی راویان روحانی دفاع مقدس که در قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که انحراف زمانی ایجاد می‌شود که پای انسان بدون دین به میان می‌آید، اظهار کرد: انسانی که بشری فکر کند، علوم انسانی غربی را ایجاد می‌کند که همه اضلاع آن سراب است و این سراب را در همه جا جاری کرده است.

استاد حوزه بیان کرد: در علوم تجربی انسان موفق می‎شود و این موفقیت به خداشناسی ختم می‎شود؛ وقتی انسان به شبیه‌سازی دست زد به حکمت الهی و قدرت خداوند پی می‎برد.

وی گفت: در علوم انسانی نیز باید عجز خود را در کشف احکام مرتبط خود درک کنیم، وقتی این عجز را دریافتیم به احکام الهی و حکمت آن‌ها پی می‎بریم.

استاد حوزه اضافه کرد: زمانی که بیان می‎کنیم که خداوند به هر چیزی عالم است از باب شناخت موجودات بیان می‎کنیم، ولی زمانی که مشاهده کردیم از کار خدایی کردن عاجز هستیم عظمت خداوند را درک می‎کنیم.

آیت‎الله حائری شیرازی تصریح کرد: اگر غرب پیشرفت کرد و به نتیجه حقیقی رسید آن زمان اگر در دانشگاه‎های غرب احکام اسلامی با افتخار بیان شود نباید تعجب کنیم.

وی گفت: شرک از راه علوم انسانی وارد زندگی ما شده است و تا آثار این شرک بیرون نشود توحید به زندگی ما باز نخواهد گشت.

استاد حوزه ادامه داد: آنچه علمی است، قطعاً حلیت هم نخواهد داشت؛ روزگاری تراریخته‌ها به عنوان سمبل علم بودند، ولی امروز همه را از خوردن آن می‎ترسانند؛ آنچه خداوند ساخته است یک سیستم منحصر به فرد ساخته و همه ارکان را در کنار هم به کار برده است، ولی انسان تک ساحتی می‎سازد و به همین دلیل آنچه می‎سازد با عناصر دیگر تطابق ندارد.

وی گفت: هنوز باور نکرده‎ایم قانون بانکداری بدون ربا دروغ بود؛ در علمی برخورد کردن با مسائل مبتدی هستیم؛ هنوز قبول ندارند عدم این بارندگی‎ها ریشه در افعال و اعمال ما دارد؛ این مسائل تاثیرات دانشگاه‎های غیر و شرکی بوده که وارد اعتقادات و سبک زندگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.