اهواز -مدیرعامل سازمان انتقال خون در ۹ ماهه امسال ۸۹ هزار و ۳۸۸ واحد خون در سطح استان اهدا شده است.

۳۸۸ واحد خون در سطح استان خوزستان اهدا شد

 به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل سازمان انتقال خون خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۹ هزار و ۳۸۸ واحد خون در سطح استان اهدا شده است.

عبدالحسین قاسم زاده درباره آمار ۹ ماهه اهدای خود در سطح استان اظهار داشت: از یکم فروردین تا پایان آذر ماه امسال ۸۹ هزار و ۳۸۸ واحد خون در سطح استان اهدا شده است.

وی به آمار اهدای خون در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۸۵ هزار و ۳۷۷ واحد خون در سطح استان اهدا شده که امسال با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته در زمینه اهدای خون روبه‌رو بوده‌ایم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خوزستان با اشاره به واحدهای اهدایی خون در سطح اهواز بیان کرد: از ۸۹ هزار و ۳۸۸ واحد خون اهدایی در سطح استان ۳۳ هزار و ۸۹۷ واحد خون مربوط به کلانشهر اهواز بوده است.

وی گفت: در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، بهبهان، مسجدسلیمان، ایده، شوشتر، ایذه، شوش، اندیمشک، خرمشهر و ماهشهر پایگاه‌های انتقال خون خون فعال است.

قاسم زاده با بیان اینکه بعد از گروه خونی o مثبت گروه خونی A مثبت بیشترین گروه‌ خونی اهدایی بوده است، عنوان کرد: همچنین به منظور خون‌گیری از اهدا کنندگان متقاضی در شادگان، اتوبوس سیار خون‌گیری در روز شنبه دوم بهمن ماه به این شهرستان اعزام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.