گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برای کشت نهال زیتون در اراضی شیب دار برنامه ریزی بلند مدت داریم و طبق آن در برنامه ششم توسعه، احداث ۶۵ هزار هکتار باغ پیش بینی کرده ایم.

طی برنامه ششم توسعه ۶۵ هزار هکتار به اراضی زیتون گلستان افزوده می شود

به گزارش قدس آنلاین، مختار مهاجر صبح شنبه در بازدید از باغ زیتون پیشرو در آزادشهر استان گلستان با اشاره به برنامه ریزی بلندمدت سازمان جهاد کشاورزی استان در کشت نهال زیتون در اراضی شیب دار، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار باغ ایجاد شده و ۸ هزار هکتار در اراضی به باردهی رسیده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه هم احداث ۶۵ هزار هکتار باغ پیش بینی شده است، ادامه داد: برای کاشت نهال زیتون در اراضی شیب دار دولت، حمایت های خوبی را در این بخش از تهیه نهال، چاله کنی صورت داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح، اعتبارات دولتی در اختیار باغداران گذاشته می شود تا این برنامه تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این بازدید مشاهده شد باغداران توانسته اند برداشت بیش از ۸ تا ۱۰ تن زیتون در هر هکتار داشته باشند، ادامه داد: ما به کشاورزان اطمینان می‌دهیم که نهال‌هائی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد مرغوب است و مدیریت درست می‌تواند محصول خوبی را هم برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

در ادامه این بازدید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر  اظهار کرد: در این شهرستان یک‌هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار تن محصول برداشت شود با توجه به سن درختان میانگین یک تا ۱.۵ تن در هکتار تولید داشته باشند.

عبدالله حسینی تصریح کرد: هر چند برخی از باغدران این شهرستان تا ۵ تن هم زیتون  برداشت کرده‌اند و استقبال خوبی از کشت این محصول در شهرستان شده و پیش‌بینی می‌شود به بیش از۳ هزار هکتار توسعه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.