آبادان-رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان اظهار کرد: متاسفانه این سازمان از وجود نردبان هیدرولیکی برای دسترسی به ساختمان های بلند محروم است.

دست آتش نشانان آبادانی به آتش نمی رسد

به گزارش قدس آنلاین، مجید فرهانی‌پور در حاشیه مراسم مردمی بزرگداشت یاد آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه ساختمان پلاسکو تهران که در میدان طیب آبادان برگزار شد اظهار کرد: وظیفه آتش‌نشانی صرفاً خاموش کردن آتش نیستن و لذا نجات فردی که در ارتفاع گرفتار شده یا در مکانی محبوس شده است جزو وظایف و توانایی‌های آتش‌نشانان است.

وی در پاسخ به این پرسش که در آتش‌سوزی ساختمان کادوس که در سال ۹۳ در آبادان اتفاق افتاد با کمبود امکانات بوبه‌رو بود و آیا این مشکل برطرف شده است یا نه عنوان کرد: برای اطفا حریق در ساختمان‌های بلند نیاز به تجهیزاتی به نام اسنوکر یا نردبان هیدرولیک ماشین آتش‌نشانی داریم.

فرهانی پور بیان کرد: در این راستا نیازمند تجهیزات خاص هستیم که هزینه خرید آن بالا است  و این خودرو هنوز برای آتش‌نشانی آبادان خریداری‌ نشده است.

وی گفت: اگر ساختمانی در شهر دچار حریق شود در حد توان می‌توانیم آن ر ا اطفا کنیم و اگر آن پله هیدرولیک را اگر داشته باشیم توانایی انجام عملیات در ساختمان‌های بلند را نیز پیدا می‌کنیم و فقط آن خودرو را نداریم و بقیه امکانات اطفا حریق وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.