ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تامین اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریالی احداث باغ در اراضی شیبدار استان خبر داد.

اعتبار احداث باغ در اراضی شیبدار مازندران تامین شد/ نهال موردنیاز کشاورزان را تامین می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، دلاور حیدرپور در جلسه توسعه باغ در زمین‌های شیبدار افزود: توسعه باغ در اراضی شیبدار در اکثر استان‌ها به صورت دیم انجام می ‌شود که نیاز به تأمین منابع آبی نیست.

وی با اشاره به اینکه در غرب مازندران شاهد بارندگی‌های یکهزار میلی‌متری هستیم، ادامه داد: اگر برای احداث باغ در اراضی شیبدار سامانه آبگیر انجام شود می ‌توان براحتی در اراضی دیم باغ احداث کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در استان‌های فارس و خراسان شمالی در باغ‌های دیم اقدام به تولید انگور، بادام و انجیر می‌کنند، یادآور شد: در غرب استان محدوده فعالیت برای سایر طرح‌های عمرانی و زیربنایی کم است و احداث باغ یکی از ظرفیت‌های مهم در این مناطق است که باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

حیدرپور با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای احداث باغ در اراضی شیبدار تخصیص داده شد که باید با برنامه‌های مدون از سوی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: احداث باغ اگر در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی باشد، تأمین نهال سیاه ریشه بدون محدودیت برای باغداران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی در اختیار جهاد کشاورزی مازندران قرار گرفت، افزود: محدودیت در استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون، توسعه باغ و توسعه گلخانه وجود نداشته و اینگونه فعالیت‌ها در شهرستان‌ها انجام می شود تا سطح درآمدی بهره برداران افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: مازندران در تولید سبزی و صیفی ظرفیت بالایی دارد که می‌توان برای بسته ‌بندی آن اقدامات لازم انجام و ایجاد اشتغال کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.