ساری- همه ساله مرگ های زیادی در رابطه با مصرف قرص برنج در مازندران گزارش می شود و مسئولین ذیربط اقدامی در این رابطه انجام نمی دهند.

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خواستار اعمال تدابیر سختگیرانه شد

این محصول که به راحتی در فروشگاه ها در دسترس همگان قرار دارد، امسال هم جان بسیاری را گرفت و در این رابطه ۵۰ نفر در مازندران جان خود را از دست دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۲۷ نفر زن و ۲۳ نفر مرد در اثر مصرف قرص برنج خبر داد و گفت: فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج امسال ۲۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز ۳۹ نفر در این ارتباط جان باختند، افزود: شهرستان های ساری با ۱۴ و بابل با ۱۳ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۹ نفر متاهل و ما بقی مجرد بودند، یادآور شد: بیشترین فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۷ مورد و سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۰ مورد گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خواستار اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج شد و گفت: هر چند طبق آمارهای موجود در طی سال های گذشته شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم اما متاسفانه در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج مجدد روند افزایشی را در پیش گرفته است.

دکترعباسی خاطرنشان کرد: اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن باید دو چندان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.