گیلان - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ۵ صنعت سنگین در گیلان از انرژی برق استفاده می‌کنند گفت: بالغ بر۵۱۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی مصرفی برق صنایع سنگین در سطح استان گیلان است.

۵ صنعت سنگین در گیلان از انرژی برق استفاده می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، عظیم بلبل آبادی ظهر شنبه در جلسه نهاد بازار و سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه شرکت سهامی برق منطقه‌ای اقدامات خود را بر سه محور اصلی انجام می‌دهد اظهار داشت: تولید، انتقال و فوق توزیع از سه محور اصلی اقدامات برق منطقه‌ای گیلان است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان ارزش دارایی‌های برق منطقه‌ای گیلان را هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: گیلان در بحث تولید برق با توجه به نیاز استان با هیچ گونه مشکل و موانعی روبه‌رو نیست.

 وی با تاکید بر اینکه استان گیلان صادرکننده انرژی برق به استان‌های همجوار چون آذربایجان، مازندران، زنجان و تهران است تصریح کرد: ظرفیت نامی تولید نیروگاه‌های برق استان ۲ هزار و ۸۱۶ مگاوات است و مصرف برق در استان گیلان ۸۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات در نوسان است.

بلبل آبادی با بیان اینکه در سطح استان در مقوله تولید انرژی برق با مشکلی مواجه  نیستیم خاطرنشان کرد: ۶ نیروگاه بزرگ و کوچک در سطح استان وجود دارد که ۳ نیروگاه آن از سوخت‌های فسیلی در استان بهره می‌برند.

وی مجموع ظرفیت نامی ۶ نیروگاه تولید برق مذکور را ۲ هزار و ۸۱۶ مگاوات و بیش از نیاز مصرفی استان عنوان کرد و گفت: گیلان از ۶۴ پست برق متشکل از ۵۸ پست دولتی و ۶ پست اختصاصی بخش خصوصی بهره می‌برد و ظرفیت نامی پست‌های مذکور ۶ هزار و ۸۷۰ مگاوات آمپر است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه استان گیلان از ۲ هزار و ۸۷۶ کیلومتر مدار بهره می‌برد تاکید کرد: استان گیلان در بخش کیلومتر مدار با توجه به وسعت استان از خطوط خوبی در بهره برداری دارد.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه ۵ صنعت سنگین در گیلان از انرژی برق استفاده می‌کنند بیان کرد: بالغ بر۵۱۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی مصرفی برق صنایع مذکور در سطح استان گیلان است.

وی استان گیلان را به‌منظور تامین انرژی برق پایدار و مطمئن برای مشترکان نیازمند سرمایه گذاری در تولید، انتقال و شبکه‌های فوق توزیع برق دانست و تصریح کرد: شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان سرمایه گذاری در حوزه‌های برق را از رسالت‌های خود در سطح استان می‌داند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های حرارتی بزرگ را از اولویت‌های سرمایه گذاری در این استان اعلام کرد و افزود: احداث مولدهای مقیاس کوچک و نیروگاه‌های بادی و خورشیدی دیگر از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه برق گیلان است.

بلبل آبادی با تاکید بر اینکه دو سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه به صورت سیکل ترکیبی در گیلان در منطقه لوشان و رودسر به میزان هر کدام ۵۰۰ مگاوات در حال انجام است خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۵۰ قرارداد در زمینه تولید مولدهای مقیاس کوچک در استان منعقد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.