اراک- عضو شورای کار شرکت هپکو گفت: کارگران شرکت هپکو نسبت به آینده شغلی خود نگران بوده و خواستار واگذاری این شرکت به بخش دولتی هستند.

کارگران هپکو همچنان نگران امنیت شغلی خود هستند

به گزارش قدس آنلاین، صبح شنبه، در پی بی توجهی مسئولان نسبت به مشکلات کارگران شرکت هپکو، حدود ۷۰۰ نفر از کارگران این شرکت مقابل مصلی اراک تجمع کرده و نسبت به بی اعتنایی مسئولان این شرکت و همچنین مسئولان مربوط، اعتراض کردند.

لطیفی، عضو شورای کار شرکت هپکو در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه کارگران این شرکت نسبت به آینده شغلی خود نگران هستند، اظهار کرد: کارگران امروز سه درخواست دارند که مهمترین آن امنیت شغلی است.

وی با بیان اینکه شرکت هپکو در زمان اوج فعالیت خود، یکی از برندهای خاورمیانه محسوب می شد، ادامه داد: مدیریت این شرکت از ۱۰ سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده و این مدیریت کارخانه ای را که زمانی در اقتصاد منطقه، نقشی اساسی داشته، به جای رسانده است که هفت ماه است حتی توان پرداخت حقوق کارگران خود را ندارد.

لطیفی از نامه نگاری های متعدد با مسئولان مرتبط و دفتر ریاست جمهوری و نهاد رهبری خبر داد و افزود: چهارشنبه هفته گذشته، در جلسه ای با حضور علی طیب نیا، وزیر اقتصاد،  سیدمهدی پورحسینی، معاون اقتصادی وزیر و علی اشرف پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور مقرر شد جلسه هیئت عالی واگذاری برگزار شود و اعضای این هیئت برای سهام شرکت هپکو تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه بنا بود این جلسه امروز تشکیل شود، ادامه داد: به دلیل عزای عمومی به مناسبت شهادت آتش نشانان در حادثه پلاسکو، برگزاری این جلسه لغو شد.

عضو شورای کار شرکت هپکو ادامه داد: همکاران من در این شرکت درخواست واگذاری سهام این شرکت به بخش دولتی و سازمان گسترش صنایع ایران را دارند تا پس از احیاء این شرکت، درباره واگذاری آن به بخش خصوصی تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه کارگران شرکت هپکو نگران شب عید هستند، افزود: پرسنل این شرکت نگرانند مانند سال گذشته، نتوانند نیازهای خانواده خود را برای شب عید فراهم کنند.

لطیفی اشاره کرد: شرکت هپکو تا پیش از واگذاری به بخش خصوصی، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر پرسنل داشت که اکنون پس از گذشت ۱۰ سال از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، تعداد پرسنل آن به هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: این شرکت بیش از ۵ هزار دستگاه فعال در خط تولید خود داشت که اکنون به کمتر از ۸۰ دستگاه رسیده است.

گفتنی است کارگران شرکت هپکو، هفته گذشته برای دومین بار در دی ماه، مقابل استانداری تجمع کرده و خواستار پیگیری معوقات حقوقی خود بودند. همچنین سال گذشته بی توجهی مسئولان شرکت به پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود باعث اعتراض آن ها و تجمع در مقابل استانداری شده بود.

شایان ذکر است شرکت هپکو از سال ۵۱ در اراک مشغول به کار است و ماشین آلات سنگین در حوزه راهسازی را تولید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.