اراک- فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو جان خود را برای خدمت به مردم بر کف دست نهاده و عاشقانه برای خدمت به خلق تلاش کردند.

آتش نشانان عاشقانه برای خدمت به خلق تلاش کردند/ ترس دشمن از انقلاب به خاطر مبانی دینی

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی صبح شنبه در نشست خبری به منظور اطلاع‌رسانی گردهمایی بزرگ رزمندگان استان مرکزی ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو و تجلیل از ایثار و گذشت آنان گفت: آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو جان خود را برای خدمت به مردم بر کف دست نهادند و عاشقانه برای خدمت به خلق تلاش کردند که در این بین تعدادی از این عزیزان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی مبانی دینی آن است چراکه انقلاب اسلامی پارادایم جدیدی تحت عنوان معنویت به دنیا معرفی کرد که این معنویت مبتنی بر دیدگاه اسلامی است و مبانی خدایی دارد که این مبانی موجب پیوند بین امت و رهبری امت اسلامی می‌شود.

سردار کریمی ادامه داد: دلیل ترس دشمن از انقلاب اسلامی همین مبانی دینی است وگرنه از همان ابتدای انقلاب اسلامی از نظر عده و عُده با دشمن قابل قیاس نیست اما همین اعتقادات و مبانی دینی ما مبانی فکری دشمنان را زیر سوال برده است که اگر اجازه دهند بدون جوسازی و سانسور مبانی دینی اسلامی به دنیا معرفی شود تمامی نظام‌های حاکم به زباله دان تاریخ می‌پیوندند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه حکومت اسلامی به دلیل اینکه یک حکومت مبتنی بر مردم سالاری دینی است از سوی مردم دنیا در صورت معرفی پذیرفته شده خواهد بود و این همان مسئله‌ای است که آنان را به وحشت انداخته است.

برگزاری گردهمایی رزمندگان استان مرکزی با حضور فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس وی افزود: گردهمایی بزرگ رزمندگان دوران دفاع مقدس استان مرکزی تحت عنوان «یاران انقلاب» در روز ۱۴ بهمن‌ماه از ساعت ۹ صبح در مصلی بیت‌المقدس کلانشهر اراک با حضور حاج صادق آهنگران و فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس که در کنار رزمندگان به دفاع از کیان انقلاب اسلامی پرداخته‌اند برگزار می‌شود.

سردار کریمی بیان کرد: در این گردهمایی بزرگ از عزیزانی تجلیل می‌شود که برای ملت ایران عزت، شرف، آزادی، استقلال و حاکمیت اسلامی را به ارمغان آوردند و امروز هم به واسطه رشادت این عزیزان با وجود تمام توطئه‌های نظام سلطه و ایادی آن شاهد توسعه و پیشرفت کشور هستیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری به بیان اهمیت برگزاری این گردهمایی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «ملت ایران هرگز نباید فداکاری فداکاران دوران دفاع مقدس را فراموش کند»؛ ما هم بنا داریم با حضور جانبازان، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم این گردهمایی را برگزار کنیم.

وی یادآور شد:تقدیم بیش از ۷ هزار شهید، حضور بیش از یک‌صد هزار رزمنده از نیروهای مسلح و تمامی اقشار، حضور بیش از ۸۱۳ آزاده و ۱۶ هزار جانباز و در کنار این حضور پرشور و شعور رزمندگان استان کمک‌های مردمی امت اسلامی بخشی از نقش‌آفرینی‌های استان مرکزی در دوران دفاع مقدس است.

سردار کریمی با اشاره به پشتیبانی‌های مردمی در دوران دفاع مقدس گفت: کمک‌های مردمی در بخش پشتیبانی از جبهه‌های نبرد و نیز نقش آفرینی صنعت استان، حضور نیروهای امدادگر و خدمات حوزه درمان، خدمات فنی نظیر مخابرات و دیگر مراکز خدمات فنی و مهندسی بخش دیگری از نقش آفرینی‌های استان مرکزی در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در دوران دفاع مقدس ۸۹۱ مرتبه مورد تهاجم حملات هوایی دشمن قرار گرفت تا جایی که تعداد بسیاری از شهدای کارگری ما در هنگام حضور در خط تولید به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: این گردهمایی به مناسبت دهه فجر و تجدید بیعت یاران واقعی انقلاب با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که اهداف این گردهمایی ایجاد همدلی و همگرایی، تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، ترویج روحیه حماسی در بین آحاد مردم استان، گردآوری اسناد و تجلیل از مقام شهید و شهادت و انقلابی بودن و در نهایت آمادگی استان برای برگزاری کنگره امیران، سرداران و رزمندگان شهید استان است که در سال ۹۷ برگزار خواهد شود.

توزیع بیش از ۳۰ هزار دعوتنامه در بین پایگاه‌ها و نواحی مقاومت بسیج سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار دعوتنامه تکثیر و در بین پایگاه‌ها و نواحی و دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شده و امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته شاهد حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس استان از دور افتاده‌ترین نقاط در مرکز استان برای این گردهمایی باشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار شهدای استان که در کارگروه آمار ستاد پیشینه رزم سپاه روح‌الله با همکاری بنیاد شهید احصاء شده بیش از ۷ هزار شهید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.